شنبه 8 ارديبهشت 1403-1:18 شمسی /4/27/2024 1:18:22 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1369
  • زمان انتشار:سه شنبه 17 مرداد 1396-3:54
خودرونامه گزارش می دهد:

طبق قرارداد، میزان سرمایه‌گذاری در فاز اول همکاری مشترک ایدرو و رنو، ۶۶۰ میلیون یورو برآورد شده و بناست 300 هزار خودرو در ایران به تولید برسد. 
تولید خودروهای رنو در محدوده 100 میلیون تومانی/ جزئیات قرارداد رنو، ایدرو نگین خودرو

به گزارش خودرونامه، منصور معظمی، رئیس ایدرو در مراسم امضای قرارداد رنو با بیان اینکه دو محصول جدید رنو یعنی نیو داستر و نیوسیمبول در ایران تولید خواهند شد، از قیمت زیر 100 میلیون تومان آنها خبر داد.

وی با اشاره به اینکه یک مجموعه خودروسازی در شهرستان ساوه خریداری شده و در اختیار رنو قرار خواهد گرفت، افزود: باید خودروهایی را تولید و عرضه کنیم که مشتریان قدرت خرید آنها را داشته باشند؛ هرچند ساخت خودروهایی با قیمت بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان، راحت است، اما بسیاری از مردم توانایی خرید آنها را نخواهند داشت.

مدیرعامل ایدرو همچنین با اشاره به برنامه داخلی‌سازی محصولات رنو در ایران نیز تاکید کرد که شروع کار با ساخت داخل 40 درصدی خواهد بود و پس از یک سال و نیم، این رقم به 60 درصد خواهد رسید.

گفته‌های معظمی در شرایطی است که منظور وی از مجموعه خودرویی ساوه، همان سایت بن رو است که در حال حاضر از سوی سایپا اداره شده و آریو و وانت پراید در آن تولید می‌شوند.

نکته مهم دیگر اینجاست که داستر و سیمبول تولیدی رنو در کشور، مدل‌های جدید این دو خودرو به‌شمار می‌روند و فقط در ایران به تولید خواهند رسید.

اما طبق گفته‌های معظمی، قرارداد رنو به‌صورت سه جانبه میان این خودروساز فرانسوی، ایدرو و یک شرکت بخش خصوصی امضا شده که سهم رنویی‌ها 60 درصد و طرف‌های ایرانی نیز هر کدام 20 درصد سهام دارند.

به گفته مدیر عامل ایدرو،رنو باید 30 درصد خودروها و قطعات تولیدی در ایران را صادر کند. معظمی در نهایت این را هم گفت که انتخاب مدیرعامل و هیات‌مدیره به‌صورت چرخشی است، هرچند در دور اول، مدیرعامل از طرف رنو، هیات‌مدیره از طرف ایدرو و نایب رئیس از طرف شرکت بخش خصوصی انتخاب خواهد شد.

با توجه به نکات مثبتی که در قرارداد رنو به چشم می‌آید، می‌توان آن را میوه دوم برجام در خودروسازی کشور دانست، چه آنکه اگر برجامی در کار نبود، نه رنو و نه هیچ خودروساز خارجی معتبر دیگری امکان فعالیت گسترده در ایران را نداشت.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:1

.

نظرات کاربران

آخرین عناوین