شنبه 26 مهر 1404-14:39 شمسی /10/18/2025 2:39:32 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:71799
  • زمان انتشار:شنبه 26 مهر 1404-8:21

شرکت هیوندای موتورز اعلام کرد که برنامه رشد خود در بازار هند را بر پایه تولید و فروش خودروهای هیبریدی متمرکز می‌کند؛ تصمیمی که نشان‌دهنده چرخشی مهم از تمرکز پیشین این شرکت بر خودروهای تمام برقی است.
برنامه «هیبریدی» هیوندای در هند

به گزارش خودرونامه به نقل از ایسنا، هیوندای در چارچوب برنامه‌ای تا سال ۲۰۳۰، سرمایه‌گذاری‌ای معادل ۵.۱میلیارد دلار در هند انجام خواهد داد که در آن، تولید خودروهای هیبریدی محور اصلی توسعه خواهد بود.

بر اساس این طرح، این خودروساز کره‌ای قصد دارد تا پایان دهه جاری هشت مدل شاسی‌بلند هیبریدی و پنج خودروی تمام برقی را وارد سبد محصولات خود کند. خوزه مونوز، مدیر اجرایی هیوندای، در گفت‌وگو با خبرنگاران تاکید کرد: «برای مصرف‌کنندگان، گذار کامل به خودروهای برقی نیازمند زمان است.

خودروهای هیبریدی گامی حیاتی برای بازاری مانند هند هستند که هنوز با زیرساخت‌های ناکافی شارژ و حساسیت قیمتی بالای خریداران روبه‌روست.» این رویکرد که توسط هیوندای و کیا دنبال می‌شود، بازتابی از تحولات جدید در صنعت خودروی جهانی است؛ جایی که شرکت‌ها در تلاش‌اند میان فشار قوانین زیست‌محیطی سخت‌گیرانه و تقاضای کمتر از انتظار برای خودروهای برقی، تعادلی تازه برقرار کنند.

کارشناسان معتقدند صنعت خودرو، در خارج از چین، از اهداف بلندپروازانه فروش خودروهای تمام برقی فاصله گرفته و مسیر محتاطانه‌تری را در پیش گرفته است؛ مسیری که تویوتا موتورز پیشگام آن بوده است. هیوندای اعلام کرده است قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، سهم خودروهای برقی و هیبریدی را به ۶۰ درصد از فروش جهانی خود برساند و سالانه ۳.۳‌میلیون دستگاه خودرو تولید کند. همچنین فروش شرکت در هند تا پایان دهه به حدود ۱۱‌میلیارد دلار خواهد رسید. مونوز با اشاره به اهمیت راهبردی بازار هند گفت: «هند از پنجمین بازار بزرگ هیوندای در سال ۲۰۲۰ با سهم ۱۱ درصدی، اکنون به سومین بازار بزرگ با سهم ۱۵ درصدی تبدیل شده است و پیش‌بینی می‌کنیم تا سال ۲۰۳۰ به دومین بازار بزرگ جهانی پس از آمریکای شمالی بدل شود.»

سرمایه‌گذاری جدید هیوندای در هند صرف ارتقای کارخانه‌ها، گسترش تحقیق و توسعه محلی و تولید باتری خواهد شد. این طرح از عرضه ۲۶ مدل جدید یا به‌روزشده تا سال مالی ۲۰۳۰ پشتیبانی می‌کند که از این میان هفت مدل کاملا جدید خواهند بود.

این خودروساز کره‌ای همچنین از سال ۲۰۲۷ قصد دارد تولید مدل‌های لوکس جنسیس (Genesis) را در هند آغاز کند تا مستقیما با برندهای مطرحی چون بی‌ام‌و و مرسدس‌بنز رقابت کند. علاوه بر آن، یک خودروی برقی جمع‌وجور ویژه مصرف‌کنندگان شهری هند نیز در دستور کار قرار دارد. به گزارش بلومبرگ، مونوز افزود: هیوندای قصد دارد سهم صادرات خودرو از هند را افزایش دهد و ۳۰ درصد از تولیدات خود در این کشور را به بازارهایی همچون خاورمیانه صادر کند.

نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین