به گزارش خودرونامه، رضا پاشایی با بیان اینکه تا زمانی که این تغییر صورت نگیرد، شاهد ایجاد تعامل موفق میان خودروساز و قطعه ساز نخواهیم بود، گفت: «بعد از این است که می توان ادعا کرد مشکل اساسی قطعه سازان حل شده است. در این راستا با فعالان صنعت خودرو، مدیران وزارت صمت و مسئولین کشوری مذاکراتی صورت گرفته است.»
وی با اشاره به اینکه این موارد را در جلسه ای ویژه در تبریز، با رئیس قوه قضائیه نیز مطرح کرده ایم، تصریح کرد: «باید توجه داشت که بر اساس عرف قراردادهای میان خودروسازان و قطعه سازان، اگر تامین کننده در تحویل قطعات تاخیر داشته باشد، جریمه می شود. این در حالی است که خودروسازان بابت تاخیر در پرداخت مطالبات قطعه سازان بازخواست نشده و جریمه نمی دهند.»
پاشایی در ادامه افزود: «ما پیشنهاد کرده ایم که خودروسازان بتوانند به روش ایجاد السی داخلی (Letter of Credit) با قطعه سازان و مجموعه سازان تسویه حساب کنند. با این روش منابع مالی صرف شده حتی می تواند بعد از دو ماه به چرخه مالی تولیدکننده بازگردد.»
رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع همگن و قطعه سازی اجرای این پیشنهاد را از جمله دغدغه های جدی عنوان کرد و تاکید کرد: «سومین مشکلی که با برطرف شدن آن، تولید در صنعت قطعه سازی تسهیل خواهد شد، تعیین قیمت قطعات به روش علمی و با آنالیز حساب شده است. در یک آنالیز منطقی، قیمت واقعی قطعات مشخص می شود و قطعه سازان می توانند تولید را ادامه دهند.»
وی با بیان اینکه برای حل این چالش ها و رفع موانع یاد شده، نیاز به تعیین روش های کلی و جزیی، مذاکره با مسئولین کشور، تعامل با اعضا و… به شدت احساس می شود، بیان کرد: «برگزاری همایش ها، سمینارها، مذاکره در جلسات خصوصی با مدیران و مسئولان کشور، از جمله راه های تحقق برنامه های تعیین شده در انجمن به شمار می رود.»
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست