به گزارش BBC، خودروساز اسپرت انگلیسی که اکنون زیرمجموعه کارخانه چینی جیلی است، در سال ۲۰۲۱ اعلام کرده بود که مدل امیرا آخرین مدلش با موتور احتراق داخلی است و تا سال ۲۰۲۸ به یک خودروساز کاملا الکتریکی تبدیل خواهد شد. این شرکت از آن زمان سوپرکار اوایا (Evija)، شاسیبلند التره (Eletre) و سدان امیا (Emeya) را با قوای محرکه الکتریکی به بازار کرده است.کاهش تقاضا برای خودروهای لوکس و اسپرت الکتریکی باعث شده این شرکت در تصمیمش تجدیدنظر کند. مدیران شرکت در چند هفته اخیر از ساخت یک سیستم هیبرید-الکتریکی خبر دادهاند که قرار است از آن برای نیرو دادن به مدلهای جدید کارخانه استفاده شود.
فنگ چینگفنگ، مدیرعامل لوتوس، این سیستم جدید را «ابر-هیبرید» نامیده و میگوید خودروهای لوتوس با آن میتوانند با یک باک پر و باتری شارژشده تا ۱۱۰۰ کیلومتر حرکت کنند.دان بالمر، مدیر جدید لوتوس در اروپا، هم میگوید در سیستم «ابر-هیبرید» کارخانه، موتور درونسوز به چرخها متصل نیست و فقط باتریها را شارژ میکند. به گفته آقای بالمر، خودرو بدون کمک موتور درونسوز و تنها با نیروی باتری میتواند تا ۱۶۰کیلومتر حرکت کند.مشخصات موتور درونسوزی که قرار است در این سیستم هیبرید-الکتریکی استفاده شود اعلام نشده است. درحالحاضر تنها مدل بنزینی لوتوس از موتور چهار سیلندر ساخت مرسدس-بنز استفاده میکند.زمان و مدلهای جدیدی که قرار است با سیستم «ابر-هیبرید» به بازار عرضه شود معلوم نیست، اما لوتوس میگوید پلتفرم مدلهای الکتریکیاش امکان نصب این سیستم را دارد و احتمالا مدلهای التره و امیا بهزودی با قوای محرکه هیبرید-الکتریکی به بازار عرضه خواهد شد.
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست