به گزارش خودرونامه، شرکت کرمان موتور، دومین رویداد فرصتهای نوآوری و فناوری کرمان موتور در تاریخ دوم آبان ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه شریف برگزار کرد. همچنین در این رویداد در کنار پنلهای تخصصی تکنولوژی روز دنیا، دومین خودروی ملی کرمان موتور به نام هاچبک «شادو» معرفی شد که در مسیر طراحی و توسعه است. همچنین اولین مسابقه طراحی خودرو کرمان موتور نیز برگزار شد و نفرات برتر مشخص شدند.
حسن حدادپور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، اولین سخنران این رویداد بود. حدادپور در ابتدا تاکید کرد که امروز با نوآوریهای علم و تکنولوژی، صنعت خودرو نیز پیشرفتهای چشمگیری داشته و در سالهای آینده شاهد گسترش خودروهای برقی، خودران و خودروهای متصل خواهیم بود که در دهههای گذشته تنها صحبتها و تحقیق درباره این موضوع وجود داشت؛ اما امروز شاهد تولید انبوه این مدل از خودروهای پیشرفته هستیم.
رشد تولید کرمان موتور در برنامه توسعه هفتم
ابوالفضل خلخالی، معاون توسعه محصول کرمان موتور از تحقیق و توسعه این شرکت بر روی سه پتلفرم PS۱، KP۱ و KP۲ خبر داد که از این پلتفرمها به صورت اختصاصی برای تولید انواع خودرو از هاچبک تا انواع سدان و شاسی بلندهای بهروز استفاده خواهد شد.
ابوالفضل خلخالی با اشاره به اینکه امروز حدود ۴۰ درصد داخلی سازی در زنجیره تامین کرمان موتور وجود دارد، افزود: هدف شرکت کرمان موتور رسیدن به ۷۰ درصد داخلی سازی زنجیره تامین قطعات است. همچنین معاون توسعه محصول کرمان موتور از هدف نهایی این شرکت که دستیابی به تولید ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال تا سال ۱۴۰۷ است خبر داد.
طبق اعلام شرکت کرمان موتور در این رویداد، دومین خودروی ملی خود به نام «شادو» را بهزودی وارد بازار خواهد کرد. شادو تا شهریور ۱۴۰۴ بر اساس برنامههای بلند مدت کرمان موتور به بازار عرضه خواهد شد.
یکی دیگر از سخنرانان این مراسم، نیکولای اشمیت، معاون بازاریابی و تبلیغات مرکز تحقیقات علمی و فناوری نامی از کشور روسیه بود. وی ضمن توضیح برخی از خدمات و محصولاتی که این مرکز تحقیقاتی ارائه میدهد، از همکاری شرکت نامی با شرکت کرمان موتور جهت توسعه خدمات و محصولات خبر داد.
دیگر سخنران این مراسم، محمد موسوی، معاون صنایع ماشینآلات و تجهیزات وزارت صمت با ابراز امیدواری با برگزاری از این دست رویدادها و استفاده از ظرفیتهای نهفته دانشگاهها، خبر داد: حدود ٧١٣ هزار تولید خودرو در پایان مهر ماه امسال دست یافتیم. مشکلات مالی و تامین ارز و تحریمها، در فعالیت تمام صنایع از جمله صنعت خودروسازی اثرگذار است؛ اما قطعه سازان و تولیدکنندگان با تمام موانعی که وجود دارد، در حال تولید و تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز هستند.
وی با بیان نیاز امروز کشور تولید حدود یک و نیم میلیون دستگاه خودرو در سال است، توضیح داد: حدود ٨۶٠ همت منابع مالی در حوزه خودروسازی در چرخش است که عدد بزرگی است و در کنار آن سهم ١٢ درصدی صنعت خودرو در ارزش افزوده کشور و رتبه ١۶ کشور ایران در جهان برای صنعت خودروسازی نشان دهنده اهمیت و البته پیشرفت این صنعت است.
معاون صنایع ماشینآلات و تجهیزات وزارت صمت ادامه داد: امروز با گسترش صنعت خودروسازی در ایران و افزایش فعالیت و تولید، مونتاژکاران نیاز به تغییر اسم دارند و داخلی سازی بالای ۶٠ درصد تولید خودروها واقعا قابل تحسین است و به همین دلیل است که نمیتوانیم دیگر مثل دهههای گذشته، مونتاژکاران را تنها یک مونتاژکار خودرو بدانیم و سهم آنها در صنعت خودروسازی افزایش یافته است.
نفرات برتر اولین مسابقه طراحی خودرو کرمان موتور
اولین مسابقه طراحی خودرو کرمان موتور همزمان با دومین رویداد فرصتهای نوآوری و فناوری (کیتونکس)، برگزار شد.
بیش از ۲۰۰ طرح برای شرکت در این مسابقه شرکت کردند که نفرات برتر برای دفاع از طرح خود به مراسم دعوت شدند تا طرحهای آنان مورد بررسی قرار بگیرد.
برگزاری این مسابقه با سخنرانی حسین وفایی، طراح ارشد کرمان موتور آغاز شد. وفایی به اولین رونمایی از ایگل در سال گذشته و آغاز فروش آن در شهریور ۱۴۰۳ خبر داد و توضیح داد: کرمان موتور در مسیر طراحی ایگل و مراحل توسعه آن تجربه بسیاری را به دست آورد و قدم بزرگی را برداشت.
طراح ارشد کرمان موتور در پایان بیان کرد: این مسابقه و رویداد در کنار حضور شما منتخبان برای اولین مسابقه طراحی خودرو کرمان موتور، اتفاق بزرگ و مبارکی خواهد بود و امیدواریم سالهای آینده طرحهای بهتر و دقیقتر را شاهد باشیم. امیدوارم مسابقات بعدی بزرگتر و پرشورتر برگزار شود.
در پایان مراسم معرفی نفرات برتر اولین مسابقه طراحی خودرو، طراحان طرحهای منتخب مسابقه طراحی خودرو از طرحهای خود دفاع کردند. احسان بهجتی، مازیار قاسمی و مزدک معینالدینی نفرات و طرحهای برتر این مسابقه اعلام شدند و جوایز و لوح تقدیر خود را دریافت کردند.
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست