برخی شرایط درنظر گرفتهشده برای خرید خودروهای وارداتی شبهات بسیاری ایجاد کرده است. ازجمله الزام نداشتن پلاک بهنام فرد ثبتنامکننده آنهم طی پنجسال گذشته، عدم خرید از ایرانخودرو و سایپا طی چهارسال گذشته و طی دوسال گذشته از سایر خودروسازان.
حال با این شرایط باید دید چه افرادی توان مالی خرید خودروهای وارداتی با آن قیمت تمامشده بالا را دارند و البته طی چهار تا پنجسال گذشته حتی یک پراید مدل پایین نداشتهاند و با وسایل حملونقل عمومی تردد میکردهاند.
اینجاست که کار خریدوفروش امتیاز خودروهای وارداتی رونق میگیرد و دلالها دستبه کار شده و برای پیدا کردن افراد فاقد پلاک حاضر به پرداخت هزینه هم میشوند. در این شرایط است که در نظر گرفتن سختگیریهای بیحساب و کتاب نهتنها گرهای از مشکلات بازار باز نمیکند بلکه بر التهابها و مشکلات اضافه میکند.
حال باید دید با استقرار دولت جدید و تغییر سیاستهای خودرویی در کشور گرهای از این مشکلات باز خواهد شد یا تصمیمگیران و مافیای پشت پرده بازار خودرو همچنان بر این بازار پر رونق و پرتقاضا حکمرانی خواهند کرد.
منبع: دنیای خودرو
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست