يکشنبه 3 تير 1403-17:23 شمسی /6/23/2024 5:23:09 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:65840
  • زمان انتشار:سه شنبه 22 خرداد 1403-8:1

فولکس‌واگن همزمان با عرضه ون الکتریکی آی‌دی. باز (ID. Buzz) در آمریکا، امکانی برای تزیین سفارشی آن فراهم می‌کند.
«عاشق زمین باشید»

به گزارش خودرونامه، در این سرویس که با همکاری شرکت رپ‌میت (Wrapmate) ارائه می‌شود، خریداران می‌توانند بدنه ماشین را با هر طرح‌ گرافیکی که بخواهند بپوشانند. به گزارش بی‌بی‌سی فارسی علاوه بر طرح‌هایی که خریداران انتخاب می‌کنند، فولکس‌واگن هم با همکاری هنرمندان طرح‌هایی برای تزیین آی‌دی‌. باز پیشنهاد کرده است.

اولین طرح با نام «عاشق زمین باش» را باب هیرونیموس طراحی کرده و این جمله را به ۲۵ زبان از جمله فارسی روی ماشین نوشته است.
طرح‌ها روی لایه‌های پلاستیکی از جنس وینیل ساخت شرکت ۳M چاپ شده و روی ماشین کشیده می‌شود. رپ‌میت حدود دو هزار شعبه در آمریکا دارد و این خدمات را از پاییز امسال به مشتریان ارائه می‌دهد.

مدل آی‌دی‌. باز به‌زودی در آمریکا به مشتریان تحویل داده می‌شود. این مدل از ماشینی که در اروپا عرضه شده بزرگ‌تر است و سه ردیف صندلی دارد. قوی‌ترین مدل دو موتور الکتریکی دارد که در مجموع ۳۳۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

آی‌دی. باز با الهام از فولکس‌واگن تایپ‌ ۲ طراحی شده که در دهه پنجاه میلادی تولید شد. فروش این مدل در آمریکا با اوج گرفتن جنبش هیپی‌ها هم‌زمان بود. هیپی‌ها که به خاطر تبلیغ ارزش‌هایی نظیر صلح، عشق و بازگشت به طبیعت مشهور بودند، فولکس‌واگن‌های خود را با طرح‌هایی الهام‌گرفته از این ارزش‌ها رنگ‌آمیزی می‌کردند.

بازسازی مدرن این پدیده به فولکس‌واگن کمک می‌کند تا سابقه‌اش در آمریکا و موفقیتش در دهه شصت میلادی را یادآوری کند.
منبع: دنیای اقتصاد


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین