شنبه 6 مرداد 1403-6:54 شمسی /7/27/2024 6:54:28 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:65834
  • زمان انتشار:دوشنبه 21 خرداد 1403-12:14
عضو هیات‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت

عرضه خودروهای برقی به بازار آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود میزان قابل‌توجهی از این خودروها طی ماه‌های آینده در خیابان‌ها دیده شوند. خودروهایی که برخلاف پیش‌بینی‌ها با استقبال بالای مشتریان مواجه شده‌اند. 
استقبال مشتریان از عرضه خودروهای برقی به بازار

به گزارش خودرونامه، در همین زمینه آرمان خالقی، عضو هیات‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به بیان نظرات خود پرداخت.

چرا استقبال از خودروهای برقی در ایران بالا بوده است؟

چون با تحویل خودروهای برقی به متقاضیان، امکان فروش این خودروها در بازار با قیمتی بالاتر از نرخ عرضه‌شده در سامانه یکپارچه وجود دارد. بنابراین جاذبه خرید خودروهای بنزینی شامل خودروهای برقی نیز خواهد شد کمااینکه جذابیت خودروهای برقی برای متقاضیان بیشتر هم خواهد بود.

نکته حائزاهمیت در این طرح فروش، ثبت‌نام ۱۴۰هزار نفر برای ۱۰ هزار دستگاه خودرو و تقاضای حدود ۱۵برابری نسبت به عرضه است که نشان می‌دهد شکاف میان عرضه و تقاضا در بازار خودرو موجب‌شده در کشور برای هر خودرویی ولو خودروهای برقی متقاضی زیادی وجود داشته باشد.

بنابراین باتوجه به صف طویل خرید خودروهای برقی در کشور، سیاستگزاران باید به منظور پاسخگویی به نیاز بازار به سرعت زمینه را برای ورود تولیدکنندگان خودروهای برقی به این عرصه فراهم کنند.

چرا این خودروها هم مانند سایر خودروها در سامانه عرضه شدند؟

محدودیت در عرضه خودروهای برقی وزارت صمت را ناچار به فروش آنها در سامانه کرده است. در رابطه با تعیین قیمت نیز حتی اگر خودروهای برقی مشمول قوانین قیمت‌گذاری نشوند، باتوجه به تقاضای بالا این خودروها نسبت به عرضه نمی‌توان اجازه داد واردکنندگان به هر قیمتی که می‌خواهند این خودروها را به بازار عرضه کنند.

ورود خودروهای برقی چه تاثیری بر بازار خواهد داشت؟

ورود خودروهای برقی به بازار به شرط عرضه مستمر التهابات در بازار خودرو را کاهش می‌دهد. وزارت صمت باید به دنبال تدوین برنامه‌ای بلندمدت برای عرضه خودروهای برقی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برقی‌سازی در کشور باشد در غیر این صورت انتظار برای عرضه خودروهای برقی عطش موجود در بازار خودرو را تشدید خواهد کرد. همچنین خودروهای برقی به جهت نداشتن آلایندگی گزینه بسیار مناسبی برای کلان شهرها هستند و قطعا نقش بسزایی در سلامت محیط‌زیست خواهند داشت.

منبع: دنیای خودرو


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین