پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403-18:36 شمسی /4/25/2024 6:36:25 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:63012
  • زمان انتشار:يکشنبه 13 اسفند 1402-14:6
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس:

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس گفت: هدف مجلس از تصویب قانون واردات خودرو درآمدزایی نبود بلکه نمایندگان به دنبال ساماندهی بازار از این مسیر بودند، بنابراین تعرفه واردات باید پایین درنظر گرفته شود تا خودروهای وارداتی اقتصادی باشند و همه مردم توان خرید این خودروها را داشته باشند
هدف مصوبه مجلس از واردات خودرو درآمدزایی نیست

به گزارش خودرونامه، رحیم زارع درباره گرانی خودرو در بازار طی روزهای اخیر، گفت: باتوجه به اینکه همواره تقاضا در بازار خودرو در روزهای پایانی سال افزایش می‌یابد، بهای خودرو روند صعودی پیدا می‌کند و بر التهاب و نابسامانی این بازار افزوده می‌شود.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم‌بید، سرچهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از آنجاکه براساس تجربه هرساله قیمت خودرو در روزهای پایانی سال افزایش می‌یابد، وزارت صمت باید تدابیر لازم برای کنترل بازار را در نظر می‌گرفت، ادامه داد: رشد تیراژ تولید و تسریع در واردات خودرو به‌ویژه استفاده از ظرفیت خودروهای کارکرده می‌تواند راهکار مناسبی برای جلوگیری از نابسامانی بازار خودرو باشد، این در حالی است که وزارت صمت نسبت‌به استفاده از ظرفیت واردات غافل بوده و از این پتانسیل به‌درستی استفاده نمی‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه کشور هرساله به حدود یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو نیاز دارد، تصریح کرد: ازآنجاکه خودروسازان داخلی فعلا توان تولید این تعداد خودرو را ندارند درنتیجه کمبود آن باید از طریق واردات تامین شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: البته در مسیر واردات باید به این نکته نیز توجه کرد تعرفه واردات باید منطقی باشد زیرا هدف مجلس از تصویب قانون واردات خودرو درآمدزایی نبود بلکه نمایندگان به دنبال ساماندهی بازار از این مسیر بودند، بنابراین تعرفه واردات باید پایین درنظر گرفته شود تا خودروهای وارداتی اقتصادی باشند و مردم توان خرید این خودروها را داشته باشند.

منبع: اخبار خودرو


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین