دوشنبه 17 ارديبهشت 1403-16:21 شمسی /5/6/2024 4:21:27 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:62297
  • زمان انتشار:سه شنبه 12 دی 1402-8:17

تامین قطعات خودروهای مونتاژی این روزها به یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران این خودروها بدل شده است. دارندگان این خودروها معتقدند لوازم یدکی مورد نیاز به‌سختی، آن هم با قیمت بالایی عرضه می‌شود.
چالش در بازار قطعات یدکی مونتاژی‌ها‌

تنها نگاهی به قیمت‌های ثبت‌شده در بازار لوازم یدکی خودروهای مونتاژی کاملا مبین این موضوع است که دارندگان این خودروها هزینه‌های زیادی برای تامین قطعات موردنیاز خودروی خود می‌پردازند. برای مثال قیمت چراغ جلوی تیگو ۷ پرو از نمایندگی حدود ۲۱میلیون تومان است. روز گذشته رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو نیز این موضوع را تایید کرده است.
پیش از این «دنیای اقتصاد» در گزارشی تحت عنوان «نقطه‌کور خودروی چینی» به این موضوع پرداخته بود. رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با تاکید بر اینکه امروز مشکل اساسی خودروهای چینی تامین قطعات آنهاست، گفت: قطعات این خودروها به‌سختی تهیه و در بازار آن هم با قیمت‌های گزاف فروخته می‌شود.

به گزارش تسنیم، علیرضا نیک‌آیین، رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو، با اشاره به اینکه در بحث قطعات خودروهای سواری داخلی شاهد کسری چندانی در بازار نیستیم، گفت: مشکل اساسی امروز بازار تامین قطعات خودروهای چینی است.

وی با اعلام اینکه به صورت مقطعی بازار با چالش تامین قطعات خودروهای چینی آن هم در بخش‌های مختلف روبه‌روست، افزود: به عنوان نمونه وانت‌های دیزلی با مشکل رادیاتور روبه‌رو هستند و مدام ما مشکل خرابی رادیاتور را در این خودروها داریم.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تصریح کرد: در سایر خودروهای چینی نیز ما مشکل قطعات گیربکس، قطعات بدنه و رادیاتور داریم که همین موضوع عاملی می‌شود تا مصرف‌کننده در تأمین قطعات دچار مشکل شود.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین