يکشنبه 9 ارديبهشت 1403-14:33 شمسی /4/28/2024 2:33:16 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:60280
  • زمان انتشار:چهارشنبه 12 مهر 1402-7:31

سازمان بازرسی از دولت خواست در اسرع وقت، نسبت به صدور دستورالعمل و آیین‌نامه مربوط به واردات خودروهای کارکرده، اقدامات لازم را انجام دهد. 
گزارش قوه‌قضائیه از روند واردات خودروهای نو و کارکرده

به گزارش خودرونامه به نقل از ایسنا، ذبیح‌الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، در نشست شورای عالی قوه قضائیه در رابطه با روند واردات خودروهای نو و کارکرده به کشور گفت: با وجود آنکه مدت زیادی از تصویب قانون مربوط به واردات خودروهای کارکرده می‌گذرد، اما هنوز دستورالعمل و آیین‌نامه واردات این خودروها از سوی دولت صادر نشده و به همین دلیل، تاکنون واردات خودروی کارکرده به کشور نداشته‌ایم. انتظار ما از دولت این است که در اسرع وقت، نسبت به صدور دستورالعمل و آیین‌نامه مربوط به واردات خودروهای کارکرده، اقدامات لازم را انجام دهد.

وی همچنین با اشاره به ثبت‌نام حدود ۳۳هزار نفر برای واردات خودروهای نو به کشور گفت: تا امروز کمتر از ۴هزار دستگاه خودرو نو به گمرکات کشور وارد شده و از این تعداد، کمتر از دوهزار دستگاه ترخیص شده‌اند.

وی با اشاره به آمار پایین خودروهای وارداتی نو به گمرکات کشور طی مدت گذشته اظهار کرد: مشکلاتی نظیر «روند اخذ مجوز استاندارد خودروها»، از جمله دلایل اصلی آمار پایین خودروهای وارداتی نو به گمرکات کشور طی مدت اخیر بوده است.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین