سه شنبه 25 ارديبهشت 1403-18:44 شمسی /5/14/2024 6:44:46 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:55840
  • زمان انتشار:چهارشنبه 25 مرداد 1402-19:42
معاون حمل و نقل وزارت صمت مهمان سهامدار گروه بهمن شد

معاون حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور در غرفه شرکت "کروز" در هجدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، به نوعی پیام آشتی این وزارتخانه را به گروه بهمن (که کروز سهامدار اصلی این شرکت به حساب می آید)  رساند.  
پایان جنگ سرد صمت و بهمن؟

به گزارش خبرنگار خودرونامه، در وزارت صمت دولت سیزدهم به خصوص در دوران وزارت رضا فاطمی امین، این وزارتخانه و گروه بهمن با یکدیگر دچار چالش شدند. هرچند اوایل این چالش شاید چندان پر رنگ و به اصطلاح رو نبود، اما رفته رفته شعله ور شد و دو طرف حتی جنگی لفظی را هم علیه یکدیگر آغاز کردند. 

یکی از نقاط عطف تنش میان وزارت صمت و گروه بهمن، در ماجرای عرضه خودرو در بورس کالا خود را نشان داد. گروه بهمن اصرار داشت که محصولات خود را در بستر بورس کالا عرضه کند، اما وزارت صمت مخالف آن بود. حتی در بهار امسال که گروه بهمن برای عرضه محصولات سواری خود در بورس کالا آگهی نیز داده بود، وزارت صمت مانع آن شد و بهمنی ها نتوانستند به هدف بورسی خود برسند.

تنش بین وزارت صمت و گروه بهمن البته تنها به این ماجرا ختم نشده و مسوولان آنها بارها مستقیم و غیر مستقیم نقدهایی را به عملکرد یکدیگر وارد کرده اند. 

با رفتن فاطمی امین از وزارت صمت و آمدن عباس علی آبادی، گمان می رفت تنش ها بین وزارت صمت و گروه بهمن کاهش پیدا کند که تا حدی این اتفاق افتاد، اما هنوز به صفر نرسیده است. در این فضا اما حضور معاون حمل و نقل وزارت صمت در غرفه کروز (در هجدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات) تا حدی از جنگ سرد بین بهمن و صمت کاست. کروز به عنوان یکی از دو قطعه ساز بزرگ کشور، سهامدار اصلی گروه بهمن به شمار می رود و در هجدهمین نمایشگاه قطعات نیز حضور داشت. غرفه کروز اما روز گذشته میزبان منوچهر منطقی معاون حمل و نقل وزارت صمت شد تا به نوعی پیام آشتی و صلح بین صمتی ها و بهمنی ها مخابره شود. 

باید منتظر ماند و دید بازدید منطقی از غرفه سهامدار گروه بهمن، یخ روابط بین وزارت صمت و این خودروساز بخش خصوصی را می شکند و زمینه ساز پایان جنگ سرد این دو خواهد شد؟


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

آخرین عناوین