پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403-7:31 شمسی /5/16/2024 7:31:12 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:52337
  • زمان انتشار:سه شنبه 6 تير 1402-15:59
تفسیر اشتباه از یک مصوبه

دیوان عدالت اداری در حالی رای به آزادی واردات خودروهای بالای چهل هزار دلار داده که این موضوع تنها خودروهای وارد شده در گذشته را شامل می شود و به معنای لغو ممنوعیت ورود این مدل خودروها نیست.
واردات خودروی بالای 40 هزار دلار همچنان ممنوع است

به گزارش خبرنگار خودرونامه، روز گذشته اعلام شد که بر اساس بخشنامه دفتر واردات گمرک و به‌ استناد مکاتبه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، تسرّی مأخذ حقوق ورودی و ممنوعیت واردات خودروی سواری بالای ۴۰هزار دلار به ثبت سفارش‌های معتبر در زمان ورود به اماکن گمرکی به تاریخ قبل از ۱۳۹۶/۱۰/۰۹ ابطال شد.

اعلام این رای، این تصور را ایجاد کرد که ممنوعیت واردات خودروهای بالای 40 هزار دلار به کشور برداشته است و از همین رو بیشتر رسانه مطالبی با همین مضمون را منتشر کردند. ازآنجاکه در حال حاضر سقف قیمتی واردات خودرو به کشور 20 هزار دلار است، اعلام این خبر سبب شود این تصور ایجاد شود که سقف قیمتی افزایش یافته و از این پس می توان خودروهای بالای 40 هزار دلار را نیز وارد کرد.

این در حالی است که منظور از رای دیوان عدالت اداری، لغو ممنوعیت واردات خودروهای بالای 40 هزار دلار وارد شده در گذشته است. به عبارت بهتر، خودروهایی که پیش از ابلاغ مصوبه تاریخ نهم دی ماه سال 1396 مبنی بر ممنوعیت واردات خودروهای بالای 40 هزار دلار به کشور، وارد شده اند، از این مصوبه معاف و امکان ورود به سرزمین اصلی را خواهند داشت. بنابراین سقف واردات خودرو به کشور همچنان همان 20 هزار دلار اعلامی در آیین نامه واردات است.  


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

آخرین عناوین