يکشنبه 9 ارديبهشت 1403-15:1 شمسی /4/28/2024 3:01:21 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:52233
  • زمان انتشار:يکشنبه 28 خرداد 1402-7:49

بازار خودروهای مسافربری اروپا به رشد خود در ماه آوریل ادامه داد و تقریبا به یک میلیون ثبت‌نام جدید (۱۶درصد نسبت به سال گذشته) رسید.
رشد فروش پلاگین‌ها در اروپا و چین

بخش خودروهای برقی پلاگین کمی سریع‌تر گسترش یافت و کمی از سهم بازار را به دست آورد. بر اساس داده‌های منتشر‌شده، در ماه آوریل فروش بیش از ۱۹۷هزار دستگاه خودروی برقی پلاگین جدید در اروپا ثبت شده که تقریبا ۲۵درصد بیشتر از یک سال پیش است. این رقم ۲۱درصد از کل حجم فروش را شامل می‌شود.  همچنین فروش در بخش خودروهای تمام‌برقی با ۵۰درصد رشد نسبت به سال گذشته به بیش از ۱۲۰هزار دستگاه گسترش یافت که ۱۳درصد از کل تعداد را به خود اختصاص می‌دهد. از طرف دیگر، فروش هیبریدهای پلاگین کاهش ۴درصدی را تجربه کرد. تا به امروز و در سال میلادی جاری، فروش بیش از ۸۶۷هزار دستگاه خودروی برقی پلاگین مسافری در اروپا ثبت شده که حدود ۲۰ درصد بیشتر از یک سال پیش است.

طبق آمار، در سال ۲۰۲۲، فروش بیش از ۶/ ۲میلیون دستگاه خودروی برقی جدید مسافری در اروپا ثبت شد که حدود ۲۳درصد از کل حجم فروش را شامل می‌شد. تسلا مدل Y در ماه آوریل و برای ششمین ماه متوالی پرفروش‌ترین مدل پلاگین در اروپا بود. از سوی دیگر فروش خودروهای برقی پلاگین در چین در ماه آوریل افزایش یافت و بیش از یک‌سوم کل بازار خودرو را به خود اختصاص داد. در ماه آوریل فروش حدود ۵۳۹هزار و ۵۶۳ دستگاه خودروی برقی سواری جدید در چین به ثبت رسید که ۹۳درصد بیشتر از یک سال قبل بود.  همچنین سهم بازار خودروهای شارژی به ۳۵درصد افزایش یافته و احتمالا در نیمه دوم سال به ۴۰درصد خواهد رسید. این نتیجه به‌مراتب بهتر از اروپا یا ایالات متحده است. تاکنون در سال جاری، فروش بیش از ۹/ ۱میلیون خودروی برقی پلاگین جدید در چین به ثبت رسیده که حدود ۳۷درصد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

منبع: دنیای اقتصاد


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین