يکشنبه 9 ارديبهشت 1403-11:58 شمسی /4/28/2024 11:58:25 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:51853
  • زمان انتشار:سه شنبه 19 ارديبهشت 1402-9:16

در ماه آوریل، ثبت‌نام خودروهای سواری جدید در بریتانیا تقریبا ۱۲درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و به تعداد ۱۳۲هزار و ۹۹۰ دستگاه رسید که به معنای نهمین ماه متوالی رشد است.
رشد فروش پلاگین‌ها در بریتانیا

پس از چهار ماه از سال ۲۰۲۳، تعداد کل ثبت‌نام‌های جدید به تعداد ۶۲۷هزار و ۲۵۰ دستگاه (افزایش ۹/ ۱۶درصدی) رسید. در همین حال، فروش خودروهای برقی پلاگین شتاب گرفت و به بالاترین نرخ رشد سالانه در ۱۵ ماه گذشته رسید. انجمن سازندگان و بازرگانان موتور (SMMT) گزارش داد فروش تعداد ۲۹هزار و ۱۱۷ دستگاه خودروی پلاگین جدید در ماه گذشته (۵/ ۵۰درصد بیشتر از یک سال قبل) ثبت شده است.

این نتیجه حدود ۹/ ۲۱درصد از کل تعداد را نشان می‌دهد. سال قبل ۲/ ۱۶درصد بود. ثبت‌نام خودروهای تمام‌الکتریکی اما سریع‌تر افزایش یافته است و آمار نشان می‌دهد در بریتانیا رشد ۲۱درصدی داشته است. طبق گزارش اعلامی، هیچ‌یک از مدل‌های تمام‌الکتریکی مستقل به لیست ۱۰ خودروی پرفروش بریتانیا راه پیدا نکرده‌اند، اما تسلا مدل Y همچنان در جمع ۱۰ خودروی برتر سال تا به امروز باقی مانده است. بریتانیا در سال گذشته از نظر «آمادگی برای استفاده از خودروهای برقی» در سطح جهانی رتبه چهارم را داشت که این موضوع نشان می‌داد باید کارهای زیادی برای تقویت زیرساخت در سطح محلی برای حمایت از جذب گسترده خودروهای برقی انجام دهد. طبق گفته شبکه‌های سراسری انگلستان، افزایش استفاده از خودروهای احتمالا تا سال ۲۰۳۰ بین ۳ تا ۸گیگاوات به اوج تقاضای برق این کشور اضافه می‌کند و تا سال ۲۰۴۰ به ۱۳ تا ۲۰گیگاوات افزایش می‌یابد.

منبع: دنیای اقتصاد


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین