این مدلها اکنون ۲۴ تا ۳۲درصد پایینتر از مدلهای ایالاتمتحده، بزرگترین بازار تسلا، قیمت دارند. این خودروساز آمریکایی همچنین قیمت خودروهای الکتریکی پرفروش مدل Y و مدل ۳ خود را در ژاپن، کره جنوبی و استرالیا کاهش داد که به گفته فردی با آگاهی مستقیم از این طرح، بخشی از تلاش برای کمک به افزایش تقاضا در بزرگترین مرکز تولید آن در شانگهای بود.
رویترز با استناد به محاسبات خود بر اساس قیمتهای نشاندادهشده در وبسایت Tesla.cn، مینویسد قیمت تمام خودروهای مدل ۳ و مدل Y تسلا بین ۶ تا ۵/ ۱۳درصد کاهش یافته است. این خودروساز آمریکایی پیش از این در ماه اکتبر قیمت این مدلها را تا ۹درصد کاهش داده بود. از ماه سپتامبر، این شرکت همچنین مشوقهایی را به خریداران چینی ارائه کرده است. کاهش تقاضا تا حدودی به پایان یارانه بیش از ۱۰ساله چین برای خرید خودروهای الکتریکی نسبت داده شده است. از جمله عوامل دیگر میتوان به رقابت شدید شرکتهای تولیدکننده خودروهای الکتریکی ارزانتر در چین و آخرین موج شیوع کووید در این کشور اشاره کرد.
براساس دادههای انجمن خودروهای مسافری چین (CPCA) که روز پنجشنبه منتشر شد، تسلا در ماه گذشته ۴۴درصد کمتر از ماه نوامبر خودروهای الکتریکی ساخت تا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، فروش از جمله صادرات، ۲۱درصد کاهش یابد. بنابر این گزارش، چین تقریبا ۴۰درصد از فروش تسلا را به خود اختصاص داده است. بر اساس گزارش رویترز، شی جی، تحلیلگر CMBI، گفت: تسلا باید قیمتها را بیشتر کاهش داده و شبکه فروش خود را در شهرهای چین گسترش دهد. ما انتظار داریم ظرفیت تولید خودروهای برقی جدید در چین در سال ۲۰۲۳ از تقاضای جدید پیشی بگیرد.
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست