سه شنبه 25 ارديبهشت 1403-0:44 شمسی /5/14/2024 12:44:31 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:48668
  • زمان انتشار:يکشنبه 18 دی 1401-8:32

رویترز به نقل از وبسایت شرکت آمریکایی تسلا در چین گزارش داد این سازنده خودروهای برقی به دلیل فروش پایین، قیمت محصولات خود را در این کشور تا ۵/ ۱۳درصد کاهش داده است. 
کاهش قیمت تسلا در چین

این مدل‌ها اکنون ۲۴ تا ۳۲درصد پایین‌تر از مدل‌های ایالات‌متحده، بزرگ‌ترین بازار تسلا، قیمت دارند. این خودروساز آمریکایی همچنین قیمت خودروهای الکتریکی پرفروش مدل Y و مدل ۳ خود را در ژاپن، کره جنوبی و استرالیا کاهش داد که به گفته فردی با آگاهی مستقیم از این طرح، بخشی از تلاش برای کمک به افزایش تقاضا در بزرگ‌ترین مرکز تولید آن در شانگهای بود.

رویترز با استناد به محاسبات خود بر اساس قیمت‌های نشان‌‌داده‌شده در وبسایت Tesla.cn، می‌نویسد قیمت تمام خودروهای مدل ۳ و مدل Y تسلا بین ۶ تا ۵/ ۱۳درصد کاهش یافته است. این خودروساز آمریکایی پیش از این در ماه اکتبر قیمت این مدل‌ها را تا ۹درصد کاهش داده بود. از ماه سپتامبر، این شرکت همچنین مشوق‌هایی را به خریداران چینی ارائه کرده است. کاهش تقاضا تا حدودی به پایان یارانه بیش از ۱۰ساله چین برای خرید خودروهای الکتریکی نسبت داده شده است. از جمله عوامل دیگر می‌توان به رقابت شدید شرکت‌های تولیدکننده خودروهای الکتریکی ارزان‌تر در چین و آخرین موج شیوع کووید در این کشور اشاره کرد.

براساس داده‌های انجمن خودروهای مسافری چین (CPCA) که روز پنجشنبه منتشر شد، تسلا در ماه گذشته ۴۴درصد کمتر از ماه نوامبر خودروهای الکتریکی ساخت تا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، فروش از جمله صادرات، ۲۱درصد کاهش یابد. بنابر این گزارش، چین تقریبا ۴۰درصد از فروش تسلا را به خود اختصاص داده است. بر اساس گزارش رویترز، شی جی، تحلیلگر CMBI، گفت: تسلا باید قیمت‌ها را بیشتر کاهش داده و شبکه فروش خود را در شهرهای چین گسترش دهد. ما انتظار داریم ظرفیت تولید خودروهای برقی جدید در چین در سال ۲۰۲۳ از تقاضای جدید پیشی بگیرد.

تسلا اما قیمت‌های مدل ۳ و مدل Y را در ژاپن حدود ۱۰درصد کاهش داد که اولین‌بار از سال ۲۰۲۱ بود. کارخانه تسلا در شانگهای که سال گذشته توسعه یافت، خودروهایی را نیز به اروپا صادر می‌کند. بر‌اساس داده‌های فروش گروه تحقیقاتی JATO Dynamics، تاکنون هیچ نشانه‌ای از کاهش قیمت‌های تسلا در اروپا نبوده است، جایی که فروش در ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۳درصد افزایش یافت و مدل Y برای دومین‌بار در سال ۲۰۲۲ پرفروش‌ترین خودرو شد.
سهام تسلا در روز جمعه ۵/ ۲درصد افزایش یافت و به ۰۶/ ۱۱۳دلار رسید. بااین‌حال، این سهم در سال گذشته ۷۰درصد از ارزش خود را از دست داده است. خودروسازان مدت‌هاست به مشوق‌هایی برای کنترل موجودی‌ها روی آورده‌اند اما تا اواخر سال گذشته، تسلا توانسته بود قیمت‌ها را ثابت نگه داشته یا حتی به دلیل سفارش‌های قوی افزایش دهد.
منبع: دنیای اقتصاد

نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین