چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403-7:56 شمسی /5/15/2024 7:56:33 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:35638
  • زمان انتشار:پنجشنبه 12 خرداد 1401-13:31
مديرعامل يك شركت دانش‌بنيان مطرح كرد:

مدیرعامل يك شركت دانش‌بنيان، با اشاره به شعار سال جاري و لزوم همكاري بيش از پيش شركت‌هاي دانش بنيان با خودروسازان كشور، اظهار كرد: ايران خودرو در طي سال هاي گذشته با شركت هاي دانش بنيان بسياري همكاري داشته و توانسته با كمك و اقدامات توسعه اي اين شركت ها در قالب ميزهاي خودكفايي و نهضت ساخت داخل، قطعاتي كه تا پيش از اين از ساير كشورها وارد كشور مي شد را با كيفيتي به مراتب بالاتر در داخل كشور طراحي و توليد كند. 
نقش شركت‌هاي دانش‌بنيان در كنترل قيمت تمام شده خودرو

به گزارش خودرونامه، محمد مولوي زاده، افزود: به عنوان شركتي دانش بنيان به مدت سه دهه ايران خودرو همكاري داشتيم اما با شروع تحريم ها و نياز به داخلي سازي و توليد كاتاليست خودرو، خطوط كارخانه را تغيير داده و فعاليت در زمينه توليد كاتاليست را آغاز كرديم و در حال حاضر نيز به كمك تيم تحقيق و توسعه، به صورت روزانه بر روي توسعه هرچه بيشتر و بهتر محصولات توليدي كار مي كنيم و در سال جاري توانستيم هفت فرمول جديد ارايه دهيم. وي با اشاره به اين‌كه همكاري ايران خودرو با شركت هاي دانش بنيان را امري بسيار مهم و تاثيرگذار در سرنوشت صنعت كشور مي دانم، بيان كرد: شركت هاي دانش بنيان در صورت حمايت، توانايي توليد قطعاتي را دارند كه با قيمت هاي بسيار بالا از خارج از كشور تامين مي شوند، در حال حاضر بخشي از قطعات توليدي توسط دانش بنيان ها، كاملا مشابه نمونه هاي خارجي است، در حالي كه با قيمتي بسيار كمتر توليد و عرضه مي شود كه اين به نفع خودروساز است. به گفته مديرعامل شركت دانش‌بنيان ايران دلكو، با وجود اين‌كه بخشي از قطعات در داخل كشور و با قيمتي عمدتا پايين تر و مقرون به صرفه تر و در عين حال با كيفيت بسيار بالايي توليد مي‌شود، همچنان برخي آن‌ها را با مبالغ گزاف از خارج از كشور وارد مي‌شود، اين اقدام منجر به نااميدي و بي انگيزه شدن دانش بنيان ها در انجام فعاليت هايشان مي شود. وي تصريح كرد: بايد ساز و كارهاي حمايتي از توليدكنندگان و قطعه سازان دانش بنيان در نظر گرفته شود تا اتفاقاتي از اين دست، موجب بي انگيزه شدن آنها نشود. وي با بيان اين‌كه برگزاري همایش هايي نظير ظرفیت های همکاری شرکت ها و نهادهای دانش بنیان و گروه صنعتی ایران خودرو، مي تواند زمينه ساز تعامل و آشنايي بيش از پيش خودروسازان با شركت هاي دانش‌بنيان كشور شود، تصريح كرد: اين تعامل به تنهايي كافي نيست و ادامه آن و انجام فعاليت هاي توسعه اي، نيازمند حمايت از شركت هاي دانش بنيان است. مولوي زاده افزود: بخشي از اين حمايت بايد از سوي دولت و با اعطاي وام هاي كم بهره و درازمدت صورت گيرد و بخشي ديگر نيز از سوي خودروسازان و به وسيله همكاري مستمر و پرداخت به موقع مطالبات انجام شود تا شركت ها رغبت بيشتري براي رفتن به سمت دانش بنيان شدن پيدا كنند. وي يادآور شد: زماني كه مطالبات اين شركت ها به موقع پرداخت مي شود، مي توانند بخشي از سود خود را صرف انجام فعاليت هاي تحقيق و توسعه اي كرده و محصولاتي به روز و مطابق نياز مشتريان خود يعني خودروسازان و ساير صنايع كشور، توليد كنند، با تامين مواد اوليه مورد نياز در تيراژ بالا نيز، مي توانند توليدات را افزايش دهند كه اين افزايش توليد منجر به شكوفايي هرچه بيشتر اقتصاد كشور و نيز اشتغالزايي و پيشرفت صنعت خودرو مي شود. مديرعامل شركت دانش‌بنيان ايران دلكو تصريح كرد: در دنيا با ارايه وام هاي درازمدت و تسهيلات مالي، از شركت هاي دانش بنيان و فعاليت هاي آنها حمايت مي شود ما نيز بايد در اين مسير گام برداريم تا بتوانيم به بقاي زمينه هاي تحقيق و توسعه و فناوري در كشور كمك كنيم.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین