سه هفته پیش بود که با دستور وزارت صمت، فروش توسط خودروسازان متوقف و اعلام شد همه شرکتهای خودروساز باید محصولات خود را در سامانهای یکپارچه که برای فروش خودروهای داخلی طراحی شده، عرضه کنند. این الزام تنها شامل حال خودروسازان بزرگ (ایرانخودرو و سایپا) نبوده و خصوصیها هم ملزم به عرضه محصولات خود در سامانه موردنظر شدند. تا قبل از این، هر خودروسازی در سایت مختص خود طرحهای فروشش را اجرا میکرد و قرعهکشی نیز در محل شرکت انجام میشد. قرعهکشی البته تنها مختص دو خودروساز بود و خصوصیها الزامی در این مورد نداشتند؛ حالا اما با توجه به عرضه محصولات خودروسازان خصوصی در سامانه یکپارچه، برندگان طرحهای فروش شرکتهای بخش خصوصی هم از مسیر قرعهکشی انتخاب خواهند شد.
به هر صورت وزارت صمت اولین طرح فروش در قالب سامانه یکپارچه را سهشنبه هفته گذشته به اجرا گذاشت، طرحی که تا صبح دیروز نیز ادامه داشت و پس از ساعت ۹، سایت بسته شد. در این طرح، علاوهبر ایرانخودرو و سایپا، شرکتهای بخش خصوصی از جمله کرمانموتور و مدیرانخودرو نیز محصولات خود را ارائه کردند. حالا پرسش مهمی که ذهن ثبتنامکنندگان را به خود مشغول کرده، زمان قرعهکشی و سازوکار آن است. این در حالی است که وزارت صمت و خودروسازان فعلا اطلاعرسانی خاصی در مورد زمان و چگونگی قرعهکشی انجام نداده و تنها در سامانه فروش عنوان شده نتایج «بهزودی» در همین سامانه منتشر خواهد شد.
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست