شنبه 1 ارديبهشت 1403-7:48 شمسی /4/20/2024 7:48:37 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:26370
  • زمان انتشار:سه شنبه 16 آذر 1400-21:8
چرا ستاد تنظیم بازار قیمت جدید خودروهای د اخلی را اعلام نمی کند؟

در حالی که تقریبا یک ماه از واگذاری اختیار قیمت گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار می گذرد، این ستاد هنوز قیمت های جدید را اعلام نکرده و هیچ توضیحی نیز درباره این تاخیر نمی دهد.  
قیمت خودرو معطل پوپولیست ها

به گزارش خبرنگار خودرونامه، با اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت در اواسط آبان، قیمت گذاری خودرو که در اختیار شورای رقابت بود، به ستاد تنظیم بازار واگذار شد. این در حالی بود که در هجدهم آبان خودروسازان قیمت جدید محصولات خود را اعلام کردند، اما رئیس جمهور با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار مصوبه ای در این مورد نداشته، دستور لغو قیمت ها را داد.

پس از آن، اعلام شد که توافقات لازم با دولت بر سر قیمت گذاری خودرو صورت گرفته و ستاد تنظیم بازار به زودی قیمت های جدید را اعلام خواهد کرد. قرار بود چهارشنبه هفته گذشته قیمت های جدید اعلام شود، با این حال ستاد تنظیم بازار به نتیجه ای در این مورد نرسید تا خودروسازان و مشتریان همچنان معطل قیمت های جدید بمانند. با توجه به صورت های مالی خودروسازان، مشخص است که آنها به دلیل تفاوت قیمت های دستوری با هزینه های تولید، زیان هنگفتی را متحمل شده اند و نیاز به اصلاح قیمت برای افزایش تولید و عرضه دارند. از آن سو شهروندان نیز در انتظار اعلام قیمت های جدید هستند تا تکلیف خود را در بازار خودرو بدانند.

با این حال ستاد تنظیم بازار که گویی درگیر مباحث پوپولیستی است، همچنان از اعلام قیمت جدید خودروها سر باز می زند، وگرنه بعید است تعیین قیمت خودروهای داخلی کار خیلی سختی باشد . به نظر می رسد ستاد تنظیم بازار از بیم آنکه از سوی افکار عمومی بابت افزایش قیمت خودرو مورد ملامت و سرزنش قرار نگیرد، در اعلام قیمت های جدید به اصطلاح دست دست می کند.  این در حالی است که هم خودروسازان و مشتریان در انتظار تصمیم این ستاد به سر می برند تا از بلاتکلیفی خارج شوند. 

 


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین