دوشنبه 17 ارديبهشت 1403-18:43 شمسی /5/6/2024 6:43:16 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:25814
  • زمان انتشار:پنجشنبه 15 مهر 1400-16:10

کارخانجات تایرسازی موفق شدند از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه ۱۲۷ هزار و ۶۶۶ تن انواع تایرهای سواری، وانتی، باری و اتوبوسی، کشاورزی، راه‌سازی و صنعتی تولید کنند. 
افت تولید تایر های سواری در کشور

به گزارش خودرونامه، این میزان تولید مشتمل بر ۱۱ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۷۴ حلقه از انواع تایرهای یاد شده است. جمع تولیدات ۶ ماهه تایرسازان در هم‌سنجی با پارسال از نظر وزنی ۲ درصد و از نظر تعداد حلقه سه درصد کاهش نشان می‌دهد.

هرچند این میزان افت تولید چندان قابل توجه نیست، اما با توجه به مشکلات پیش آمده از ابتدای سال از جمله قطعی برق صنایع طبیعی به نظر می‌رسد و تایرسازان توانستند پس از عبور از این مشکل، مجدد به روال خوب گذشته خود بازگردند. با این حال کارشناسان از اشباع بازار از تایرهای رادیال که موجب کاهش تمایل به تولید این تایرها شده است، مشکلات حمل بار از مبدا چین به کشور، نوسان نرخ ارز و افزایش مداوم قیمت مواد اولیه داخلی بدون آنکه عملا امکان افزایش قیمت متناسب فرآورده‌ها وجود داشته باشد، به عنوان دیگر علل دیگر این افت یاد می‌کنند. 

بررسی عملکرد کارخانجات تایرسازی در ۶ ماهه ابتدایی امسال حاکی است: در این مدت ۷۳ هزار و ۵۷۸ تن تایر خودروهای سواری (۵۷.۶ درصد کل تولید) تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت چهار درصدی داشته است.

این در حالی است که تولید این دسته از تایرها در بخش بایاس با رشد ۳۱ درصدی و در بخش رادیال با کاهش چهار درصدی همراه بوده است.

منبع:ایرنا


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین