سه شنبه 1 خرداد 1403-11:24 شمسی /5/21/2024 11:24:42 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:25290
  • زمان انتشار:سه شنبه 19 مرداد 1400-15:50

دبیرکانون کامیون‌داران کشور با اشاره به کُند شدن روند نوسازی کامیون‌های فرسوده، گفت: سازمان راهداری جلوی دلال‌بازی دولتی‌ها را بگیرد.
روند کند نوسازی کامیون های فرسوده

به گزارش خودرونامه، احمد کریمی با اشاره به برنامه نوسازی کامیون‌های فرسوده در کشور، اظهار کرد: در این زمینه  با مشکلات خیلی زیادی مواجه هستیم؛ به عناون مثال بعد از این‌که کامیون در گمرک قرار می‌گیرد، هزینه‌های مترتب به ترخیص آنقدر بالاست که قیمت کامیون وارداتی به نرخ بازار نزدیک می‌شود. وی با تاکید بر این‌که باید این رویه حل و فصل شود، ادامه داد: تصور خریدار این است که با 60 تا 70 هزار یورو کامیون دست دوم اروپایی را خریداری می‌کند، در صورتی که در این سوی مرز معادل همین هزینه به قیمت تمام شده کامیون افزوده می شود.

وی افزود:‌ این یکی از مشکلات اساسی کامیون‌داران است که بخش قابل توجهی از آن به سیستم‌های مختلف دولت در نحوه محاسبات، تفسیر عوارض، مالیات،‌ خدمات پس از فروش و... برمی‌گردد. در بخش خدمات پس از فروش متاسفانه هنوز موفق نشده‌ایم کشورهای خودروساز را متقاعد کنیم تا 3 درصد دریافت کنند.  وی با بیان این‌که یکی دیگر از مشکلات نوسازی کامیون‌های فرسوده، شرکت‌های خودروساز هستند، اضافه کرد: شرکت‌هایی که اسم خود را خودروساز گذاشته‌اند متاسفانه دلال هستند که قواعد دلالی را نیز رعایت نمی کنند. اینها به نوعی در تلاش هستند ذهن نمایندگان مجلس و مدیران دولتی را به این سمت و سو ببرند که واردات کامیون‌های 3 سال ساخت وارداتی به بخش حمل‌ونقل و منافع ملی کشور لطمه وارد می‌کند.

دبیر کانون سراسری کامیون‌داران کشور گفت:‌ این در حالی است که اینها فقط برای منافع خودشان این کار را انجام می‌دهند و ارتباطی به مباحث کارشناسی ندارد. آنها می‌خواهند بازار فروش بی‌کیفیت چینی را حفظ کنند و هر روز گران‌تر بفروشند. به گفته وی، کامیونی که در زمان ارز 30 هزار تومانی  یک میلیارد  و 800 میلیون تومان بوده امروز که نرخ ارز حدود 24 هزار تومان است به مرز 3 میلیارد تومان رسیده است.

منبع:تسنیم


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین