پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403-11:52 شمسی /5/16/2024 11:52:32 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:24278
  • زمان انتشار:يکشنبه 22 فروردين 1400-13:32
محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با خودر نامه مطرح کرد:

رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی مطرح کرد: بیش از ۹۰ درصد از افراد در بازار خود را برای دریافت مابه التفاوت حاصل از فروش چندین خودرو در این بازار به معامله می پردازند باید اقدامی در دستور کار قرار داده شود تا ما به التفاوت از بازار خودرو حذف می‌شود، تا تعادل در این بازار ایجاد شود.
ضرورت حذف مابه‌التفاوت در بازار خودرو/ بازار تعیین کننده نرخ خودرو باشد

محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با خودرو‌نامه عنوان کرد: تا زمانی که ما به التفاوت در بازار خودرو وجود دارد با چالش‌های بسیاری در این بازار مواجه خواهیم بود.

او افزود: باید اجازه دهیم تا قیمت خودرو توسط بازار تعیین شود ؛تا خریدار واقعی در بازاری سالم به معامله بپردازد.

رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه باید از نرخ گذاری در قیمت خودرو خودداری شود تصریح کرد: هیچ کشوری در دنیا در قیمت‌گذاری خودرو دخالت نمی کنند و ما نیز که چنین تجربه ای را داریم جزء ضرر۴۳ هزار میلیارد تومانی سود دیگری برای این صنعت دریافت نکردیم.

او ادامه داد: در چنین شرایطی شاهد آن هستیم که این صنعت توانایی پرداخت پول قطعه‌سازان را هم ندارد و با توجه به اینکه در سال رفع موانع تولید قرار داریم یکی از موارد قابل توجه رفع موانع قیمت گذاری در صنعت خودروسازی است.

نجفی‌منش با اشاره به اینکه باید نظارت بر صنعت خودرو و تقویت شود اظهار داشت: باید اجازه دهیم تا بازار تعیین کننده نرخ خودرو باشد و وزارتخانه بر این بازار نظارت داشته باشند.

 

محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با خودرو‌نامه عنوان کرد: تا زمانی که ما به التفاوت در بازار خودرو وجود دارد با چالش‌های بسیاری در این بازار مواجه خواهیم بود.

او افزود: باید اجازه دهیم تا قیمت خودرو توسط بازار تعیین شود ؛تا خریدار واقعی در بازاری سالم به معامله بپردازد.

رئیس کمیسیون بهبود محیط کسب و کار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه باید از نرخ گذاری در قیمت خودرو خودداری شود تصریح کرد: هیچ کشوری در دنیا در قیمت‌گذاری خودرو دخالت نمی کنند و ما نیز که چنین تجربه ای را داریم جزء ضرر۴۳ هزار میلیارد تومانی سود دیگری برای این صنعت دریافت نکردیم.

او ادامه داد: در چنین شرایطی شاهد آن هستیم که این صنعت توانایی پرداخت پول قطعه‌سازان را هم ندارد و با توجه به اینکه در سال رفع موانع تولید قرار داریم یکی از موارد قابل توجه رفع موانع قیمت گذاری در صنعت خودروسازی است.

نجفی‌منش با اشاره به اینکه باید نظارت بر صنعت خودرو و تقویت شود اظهار داشت: باید اجازه دهیم تا بازار تعیین کننده نرخ خودرو باشد و وزارتخانه بر این بازار نظارت داشته باشند.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین