سه شنبه 11 آذر 1399-6:3 شمسی /12/1/2020 6:03:22 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1751
  • زمان انتشار:شنبه 23 تير 1397-12:3
دبیر انجمن قطعه سازان:

«آرش محبی نژاد» دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان گفت: صنعت قطعه سازی کشورمان نیازمند همپا شدن با فناوری های روز جهانی و نوآوری است و این مهم با توجه به نزدیک شدن به دور جدید تحریم ها و افزایش توان داخلی سازی، بیش از پیش اهمیت یافته است.
قطعه سازی نیازمند همپا شدن با فناوری های روز جهانی است

محبی نژاد عصر جمعه با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بین دانشگاه علم و صنعت ایران و این انجمن در حاشیه نخستین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم یدکی و خدمات پس از فروش خودرو تهران افزود: در حدود سه سال گذشته و پس از اجرایی شدن برجام، بسیاری قطعه سازان ایرانی با همتایان خارجی خود به عقد قرارداد همکاری مشترک (جوینت ونچر) پرداختند تا خلا دانش فنی و اطلاعاتی را پر کنند، اما با خروج آمریکا از برجام شاهد پاپس کشیدن خارجی ها هستیم.
وی تاکید کرد: در این شرایط بومی سازی بیش از پیش این صنعت و درون سازی فناروی قطعه سازی ضروری است.
محبی نژاد خاطرنشان کرد: در این پیوند مذاکره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان با دانشگاه های مختلف آغاز و نخستین تفاهم نامه همکاری با دانشگاه علم و صنعت ایران با هدف همکاری صنعت قطعه سازی و دانشگاه و استفاده از ظرفیت های این دانشگاه در بومی سازی دانش فنی و فناوری تولید قطعات کشور به امضا رسید.
به گفته وی، با امضای این تفاهم نامه، سیستم طراحی و تحقیق و توسعه برای شرکت های قطعه ساز در قالب عقد قراردادهای مشترک همکاری با دانشگاه علم و صنعت فراهم می شود. همچنین امکان طراحی قطعات به منظور کاهش وابستگی خارجی و استقلال علمی و فنی ایجاد خواهد شد.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان همچنین از امضای قرارداد همکاری بین دو شرکت قطعه ساز زیر مجموعه این انجمن با دانشگاه علم و صنعت ایران خبر داد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به شروع دور جدید تحریم ها و لزوم بومی سازی دانش قطعه سازی و خودروسازی، امید است شاهد نزدیکی بیش از پیش صنعت و دانشگاه باشیم.
«دونالد ترامپ» که از بهمن سال 1395 به عنوان رییس جمهوری آمریکا بر سر کار آمده است، شامگاه هجدهم اردیبهشت ماه خروج از توافق هسته ای برجام را اعلام و دستور بازگشت تحریم ها را در دوره 90 و 180 روزه صادر کرد.
در پی این تصمیم، برخی شرکت ها برای ماندن در بازار ایران یا ترک کردن آن مردد مانده اند؛ هرچند کمیسیون اروپا اعلام کرده است برای مقابله با تحریم آمریکا قانون انسداد را برای حفاظت از شرکت های اروپایی اجرا می کند.
محبی نژاد اظهار داشت: مسیر در پیش گرفته شده اجتناب ناپذیر است و به این ترتیب قطعه سازان می توانند به تقویت واحدهای مهندسی و طراحی، همچنین تحقیق و توسعه (R&D) خود بپردازند.
وی گفت: این روزها صنعت قطعه سازی منتظر تامین مایحتاج مورد نیاز خود با تخصیص ارز 4200 تومانی است، اما در عین حال نباید از موضوع بنیادی همکاری با دانشگاه ها برای ارتقای فناوری خود به منظور بهبود درون زایی و برنامه ریزی برای افزایش عمق داخلی سازی قطعات و طراحی ها غافل شود.
نخستین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم یدکی و خدمات پس از فروش خودرو تهران واقع در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، عصر امروز به کار خود پایان داد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

منبع:ایرنا

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین