به گزارش خودرونامه، به نقل از شاتا، امیرحسین قناتی با بیان این که این تیپ از موتورها به صورت فول هیبرید نیستند و در اصل از موتورهای موتور فسیلی استفاده می کنند، افزود: این موتورها بیشتر توان خودرو را تامین می کنند و فقط در سرعتهای بالا و همچنین مسیرهای مسطح و کم شیب موتور الکتریکی وارد مدار می شود.
وی با بیان اینکه این خودروها تقریبا خودروهایی با موتور سوخت فسیلی محسوب می شوند، گفت: تاثیر این خودروها در کاهش آلودگی بسیار کم است و تنها خودروی هیبریدی پایه الکتریک و خودروی برقی برای کاهش آلودگی های زیست محیطی مناسب هستند که تعرف آنها نیز تغییری نکرده است.
قناتی با بیان این که هیچ تعرفه ای ۱۰۰۰ برابر نشده است، توضیح داد: بیشترین تغیر مربوطه از ۵ به ۲۵ بوده است وبا این اصلاح تعرفه، واردکنندگان به ورود خودروهای پاک وغیر آلاینده ترغیب پیدا کرده اند.
مدیر کل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تقریبا تمامی خودروهای هیبریدی وارد شده در سال گذشته (بیش از ۸۰۰۰ دستگاه) با موتور بالای ۲۰۰۰ سی سی بوده است.
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست