جمعه 28 ارديبهشت 1403-12:6 شمسی /5/17/2024 12:06:24 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1595
  • زمان انتشار:دوشنبه 11 دی 1396-10:27

مهمترین خودروهای وعده‌داده شده به خریداران ایرانی از پنج برند برجسته که خبری از آنها در لیست ثبت سفارش جدید نیست
کسی از خودروهای خارجی خبر دارد؟

به گزارش خودرونامه، به نقل از هفت صبح، نگاهی به لیست جدید ثبت سفارش خبراز عدم ورود محصولات جدید به بازار ایران می‌دهد. فعلا خبری از سوگلی‌های وعده‌ داده شده واردکنندگان خودرو نیست گرچه چند محصول مهم و مشهور به لطف ویژگی‌های خوب‌شان در ایران طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. دی‌اس، میتسوبیشی، هوندا، هیوندای و رنو پنج شرکتی هستند که وعده داده بودند خودروهای جدیدی خود را به ایران بفرستند اما این قضیه تا این لحظه محقق نشده است. این را می‌توان از گزارش تازه سازمان توسعه تجارت درخصوص لیست ثبت سفارش نتیجه گرفت که با اعلام نام ۵۴ مدل خودروی مختلف، گزینه‌های محدود خریداران ایرانی را به صورت شفاف منتشر کرد. این در حالی است که بازار ایران مدت‌هاست مدل جدیدی به خود ندیده و همین عامل انگیزه برای خرید خودروهای وارداتی با کاهش مواجه شود. اینجا نگاهی داریم به چند خودروی برگزیده که مدت‌هاست خبر ورودشان به ایران شنیده می‌شود.

رنو مگان:‌ در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد و توانست سیلی عظیمی از توجهات را به سمت خود جلب کند. مگان که از موتور تی‌سی‌ای۱۳۰ رنو با قدرت ۱۳۰اسب بخار سود می‌برد، به لطف تکنولوژی پیشرفته موتور توانسته خودرویی کم‌استهلاک و بادوام باشد که اتفاقا مصرف سوخت اندکی هم داشته و در هر صد کیلومتر کمتر از ۵/۴ لیتر بنزین می‌سوزاند. این خودرو به لطف این ویژگی‌ها با تعرفه ۵۵ درصدی وارد می‌شود و با توجه به قیمت ۱۸ تا ۲۰ هزار دلاری‌اش در اروپا، احتمال برچسب قیمتی ۱۶۰ میلیونی به خود می‌گیرد.

دی‌اس ۷کراس‌بک: یک کراس‌اوور خشن و لوکس با چهره‌ای مصمم و زیبا که توانسته نظر منتقدان را نسبت به برند دی اس تغییر دهد و همه را مجاب به پذیرش یک خودروساز جدید نماید. ۷کراس‌بک که از موتور ۱۶۵اسبی پژو سود می‌برد احتمالا با تعرفه ۷۵ درصدی قادر است به قیمتی کمتر از ۳۵۰ میلیون تومان به دست مشتریان ایرانی برسد و بسته تکنولوژیک خود شامل اقسام رادارها، دوربین دید در شب، سیستم روشنایی بسیار پیشرفته و فضای لوکس کابینش را برای خریداران سنتی محصولات لکسوس به ارمغان آورد.

هیوندای کونا: کراس‌اوور کامپکت هیوندای با ظاهر خاص و جذابش احتمالا می‌تواند موفقیت نیسان جوک را در ایران تحت الشاع قرار دهد اگر با موتور توربوی معروف هیوندای و قیمتی کمتر از ۱۸۰ میلیون تومان به دست مشتریان برسد. ویژگی برجسته این محصول هیوندای موتورهای ۱ و 8.1 لیتری توربوی این خودرو است که نیرویی مناسب را در اختیار راننده قرار می‌دهد. کونا احتمالا ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون قیمت خواهد داشت.

هوندا سی‌آر-وی: ‌اینقدر عنوان و مقام در این ۶ ماهه کسب کرده که کمتر کسی در کیفیت و ارزش بالای خریدش شک دارد. خودروی سال جهان به انتخاب بیش از ۶ مجله و وب‌سایت مشهور بین المللی در کنار رکوردشکنی در زمینه فروش باعث شده تا کراس‌اوور متوسط هوندا محصولی ایده‌آل برای خریداران شاسی بلنددوست ایرانی باشد. سی‌آر-وی به کمک یک موتور 5.1 لیتری توربو و۱۹۰ اسبی ضمن حضور در محدوده تعرفه ۵۵درصدی، از مصرف بسیار پایین سوخت و کشش بالای موتور سود ببرد و از قضا ظاهر زیبایی هم دارد. سی‌آر-وی در محدوده ۲۵۰-۳۰۰میلیون تومان احتمالا قیمت خواهد خورد.

میتسوبیشی اکلیپس کراس: یک کراس‌اوور کامپکت عضلانی و شیک با موتوری کوچک، توربو و کم‌مصرف که احتمالا بتواند زمینه حذف نیسان جوک از بازار ایران را فراهم کند. این خودرو می‌تواند به عنوان جایگزین خوبی برای مدل محبوب ای‌اس‌ایکس عمل کند که در روزهای آخر تولید خود قرار داشته و احتمالا تا اواسط ۲۰۱۹ جایش را به نسل جدیدش می‌دهد. قیمت اکلیپس کراس را برخی کارشناسان در حول و حوش ۲۰۰ میلیون تومان ارزیابی کرده‌اند.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین