
به گزارش خودرونامه، در راستای پویش #سایپا_رسانه و بهمنظور آشنایی هرچه بیشتر اصحاب رسانه با فعالیتهای شرکتهای خودروساز و قطعهساز گروه سایپا، جمعی از رسانههای کشور با حضور در شرکت رادیاتور ایران از خطوط تولید این مجموعه بازدید کردند و از نزدیک در جریان فرآیند تولید انواع رادیاتور خودرو، مبدلهای صنعتی و کولر خودرو قرار گرفتند.
در این برنامه، خبرنگاران از سالنهای تولید لوله آلومینیومی، مبدلهای صنعتی، رادیاتورهای آلومینیومی و مسی–برنجی و همچنین آزمایشگاههای پیشرفته این شرکت بازدید کردند.
سید اکبر هاشمی، مدیرعامل شرکت رادیاتور ایران، در نشستی با اصحاب رسانه اظهار کرد: راندمان رادیاتورهای تولیدی این شرکت از تمامی محصولات داخلی و حتی برخی رادیاتورهای وارداتی بالاتر است.
وی افزود: اگرچه در حوزه تکنولوژی با کشورهای توسعهیافته فاصلههایی وجود دارد، اما مزیت رقابتی رادیاتور ایران در کیفیت موجب شده صادرات به کشورهایی مانند ترکیه، روسیه، اوکراین، عراق و امارات تداوم داشته باشد.
مدیرعامل شرکت رادیاتور ایران، با اشاره به برنامهریزی جدی برای افزایش صادرات در سال جاری گفت: امیدواریم بتوانیم رکوردهای صادراتی سالهای گذشته را مجدداً تکرار کنیم.
هاشمی تصریح کرد: حدود ۹۰ درصد رادیاتور محصولات سایپا توسط این شرکت تأمین میشود و رادیاتور ایران یکی از تأمینکنندگان اصلی ایرانخودرو نیز به شمار میرود. همچنین برای شرکت تراکتورسازی تبریز و دیگر خودروسازان تأمین قطعه انجام میشود و حدود ۳۰ درصد تولیدات نیز وارد بازار افترمارکت میشود. همکاری با گروه بهمن، مدیرانخودرو، کرمانخودرو و ایرانخودرو نیز در حال توسعه است.
وی با تأکید بر اینکه چالش نقدینگی مسالهای فراگیر در صنعت است، گفت: با وجود این شرایط، مدیریت مالی مناسب موجب شده جریان تولید بدون وقفه ادامه پیدا کند.
مدیرعامل رادیاتور ایران با بیان اینکه این شرکت طی چهار ماه گذشته هر ماه حدود ۴۰ درصد رشد تولید ثبت کرده است، افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ نفر بهصورت مستقیم در شرکتهای رادیاتور ایران و تینا صنعت فعالیت دارند و خطوط تولید در دو شیفت کاری فعال است.
به گفته وی، اکنون بیش از ۷۰ درصد ظرفیت تولید این مجموعه فعال است و حجم تولید به حدود ۱۲ تن در روز رسیده؛ ضمن اینکه در ماه گذشته رکوردی بیش از ۹۰ درصد ظرفیت به ثبت رسیده است.
هاشمی با اشاره به سهم ۳۴ درصدی رادیاتور ایران از بازار قطعات رادیاتور کشور که بیشتر از رقباست، تأکید کرد: مزیت محصولات این شرکت، کیفیت همراه با قیمت رقابتی است و همین موضوع جایگاه رادیاتور ایران را در زنجیره تأمین خودروسازان بزرگ تثبیت کرده است.
گفتنی است گروه خودروسازی سایپا در قالب پویش #سایپا_رسانه بهدنبال ایجاد ارتباط نزدیکتر میان رسانهها و صنعت خودرو و آشنایی آنها با روند فعالیتها، ظرفیتهای تولیدی، فرصتهای اشتغال و نقش اقتصادی شرکتهای خودروساز و قطعهساز است و بر این اساس، بازدیدهای منظم اصحاب رسانه از شرکتهای زیرمجموعه خود را برنامهریزی کرده است.
