به گزارش رویترز، بلوم طی یک دهه گذشته سکان هدایت پورشه را در دست داشته اما از سه سال پیش، همزمان ریاست گروه فولکسواگن را نیز بر عهده گرفته است؛ موضوعی که بسیاری از سهامداران آن را عاملی برای ضعف تمرکز مدیریتی و افت عملکرد دو برند میدانند.
پورشه در بیانیهای اعلام کرد که گفتوگو با دکتر لایترز آغاز خواهد شد و اعضای اصلی هیأتنظارت مجوز مذاکرات با بلوم برای پایان دادن به قرارداد مدیرعاملی او در پورشه را صادر کردهاند. با این حال، هیچ برنامهای برای کنارهگیری بلوم از ریاست فولکسواگن مطرح نشده است. منابع رسانهای آلمان از جمله روزنامه بیلد گزارش دادهاند که هیأتنظارت پورشه توافق کرده بلوم طی سال آینده از سمت خود در این شرکت کنار برود تا بتواند تمرکز بیشتری بر فولکسواگن داشته باشد.
در دوره سهساله مدیریت دوگانه بلوم، ارزش سهام فولکسواگن بیش از یکسوم کاهش یافته و سهام پورشه نیز از زمان عرضه اولیه سه سال پیش، بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داده است. در نتیجه، ماه گذشته نام پورشه از فهرست شرکتهای شاخص DAX بورس آلمان حذف شد. پورشه در سالهای اخیر با چالشهای متعددی روبهرو بوده است؛ از جمله ضعف تقاضا در بازار چین، تعرفههای جدید و تغییر راهبردی پرهزینه که بازگشت نسبی از خودروهای برقی به مدلهای بنزینی را در پی داشت.
بلوم اخیرا با پذیرش این واقعیت اعلام کرده بود که رشد کند بازار خودروهای برقی، شرکت را وادار به بازنگری در استراتژی تولید کرده است. به گفته تحلیلگران صنعت خودرو، انتخاب یک مدیرعامل تازه با تجربه در برندهای اسپرت لوکس همچون مکلارن، میتواند آغازگر فصلی جدید برای پورشه باشد؛ فصلی که در آن این برند افسانهای بهدنبال بازیابی موقعیت خود در بازار جهانی و بازگرداندن اعتماد سرمایهگذاران خواهد بود.