به گزارش خودرونامه، این سدان اسپرت دومین مدل از زیرمجموعه خودروهای تقویتشده الکتریکی هیوندای است و از پاییز امسال به بازار میآید. به گزارش بیبی سی، آیونیک ۶ N دو موتور الکتریکی دارد که در مجموع ۶۵۰ اسب بخار نیرو تولید میکنند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خودرو تنها ۳.۲ ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۵۷ کیلومتر در ساعت است. قدرت و شتاب خودرو از بعضی مدلهای الکتریکی پورشه که قیمتی دو برابر هیوندای دارند، بیشتر است.
مسافتی که آیونیک ۶ N با هر بار شارژ حرکت میکند هنوز اعلام نشده، اما هیوندای میگوید در شرایط ایدهآل شارژ باتری در کمتر از ۱۸ دقیقه از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد میرسد. این خودرو همچنین برای شرکت در مسابقه به سیستم مدیریت حرارتی پیشرفتهای مجهز است. این سیستم پیش از مسابقه دمای باتری را به سطحی میرساند که خودرو بتواند بیشترین توانش را در پیست ارائه دهد.
ظاهر خودرو با بال بزرگ عقب، گلگیرهای پهنتر و سپرهای جدید از مدل معمولی آیونیک ۶ اسپرتتر است. سیستم تعلیق تطبیقپذیر است و بسته به شرایط رانندگی بهطور خودکار سفتی کمکفنرها را تنظیم میکند. راننده همچنین میتواند توزیع نیروی موتور بین چرخهای جلو و عقب را در ۱۱ سطح مختلف تغییر دهد؛ قابلیتی که بر فرمانپذیری خودرو در پیچها و سبک رانندگی تاثیر میگذارد. یکی از امکانات ویژه آیونیک ۶ N سیستم مجازی تعویض دنده است که با ایجاد تکانهای مصنوعی و تولید صدای موتور، تجربه رانندگی با یک خودروی بنزینی اسپرت را شبیهسازی میکند.
فضای داخلی هم کمی تغییر کرده است. از جمله امکانات جدید سیستمی است که با تغییر نور اتاق زمان مناسب تعویض دنده مجازی را به راننده اطلاع میدهد. قیمت آیونیک ۶ N هنوز اعلام نشده، ولی رسانههای کرهای پیشبینی میکنند که گرانترین مدلش در کره جنوبی حدود ۸۵ میلیون وون (حدود ۶۰ هزار دلار) باشد. آیونیک ۶ N با این قیمت با خودروهایی مانند تسلا مدل ۳ «پرفورمنس» و بامو i۴ رقابت میکند.
هیوندای سال ۲۰۲۴ نخستین مدل از سری N را با معرفی مدلی تقویتشده از آیونیک ۵ به بازار عرضه کرد. این مدل با ترکیب عملکرد فنی بالا و امکان استفاده روزمره توجه رسانهها و مشتریان را جلب کرد.
منبع: دنیای اقتصاد