به گزارش خودرونامه،پراید که از اوایل دهه 70 میهمان صنعت و بازار خودرو ایران شد، توانست رکورد تولید در این صنعت را بشکند و به پرفروش ترین محصول تاریخ خودروسازی کشور تبدیل شود. پراید آن اوایل از کیفیت نسبتا مناسبی برخوردار بود و با توجه به ظاهر بهتر و امکانات بیشتر نسبت به پیکان، توانست در دل ایرانی ها جا باز کند. در اواسط دهه 80 و با حذف پیکان، پراید رفته رفته به سلطان صنعت و بازار خودرو ایران تبدیل شد، هرچند حاشیه نیز کم نداشت و برای سال ها مصداق ضعف کیفی صنعت خودرو کشور بود. نقش این خودرو در تصادفات جاده ای نیز به حدی بود که ادامه حیاتش صدای همه را درآورد. در نهایت نیز سایپا پس از وعده های فراوان، پراید را در اواخر تیر ماه 99 برای همشیه کنار گذاشت. پراید به عنوان خودرویی ارزان راهی کشور شد، اما وقتی رفت چیزی حدود 170 میلیون تومان در بازار قیمت داشت.