به گزارش خودرونامه به نقل از دنیای خودرو، مدیرعامل ایرانخودرو خراسان در هفته گذشته، ضمن تاکید بر توسعه همکاری با منطقه آزاد چابهار برای لجستیک قطعات، از برنامه تولید ۶۰هزار دستگاه هایما در سال جاری خبر داد.
بیژن زاهدیفرد در نشست با مدیرعامل منطقه آزاد چابهار، با اشاره به پیشینه همکاریهای پشتیبانی و لجستیکی منطقه آزاد چابهار و ایرانخودرو خراسان، مدیریت هزینه و زمان فرآیندهای لجستیکی در تامین مواد و قطعات را برای یک بنگاه اقتصادی لازم و مهم دانست و اظهار کرد: «علاوه بر آن مهمترین هدف ما در انتخاب بندر چابهار برای ترانزیت محمولههای وارداتی قطعات خانواده هایما کمک به رشد و آبادانی این خطه از سرزمین ما بوده است.»
وی با اعلام هدف ایرانخودرو خراسان برای تولید ۶۰هزار دستگاه انواع خودروهای هایما در سال جاری گفت: «براساس برنامهریزی انجامشده، بهمنظور تحقق این هدف نیازمند اجرای یک فرآیند دقیق لجستیکی مشتمل بر حملونقل دریایی و جادهای و همچنین خدمات گمرکی برای تامین به موقع قطعات مورد نیاز خطوط تولید هستیم.»
زاهدیفرد افزود: «منطقه آزاد چابهار در این زنجیره جزء حلقههای کلیدی و مهم است که امیدواریم با گسترش همکاریها و تعاملات بتوانیم با حفظ و افزایش تولید، تعهداتمان را به همه ذینفعان از مشتری نهایی گرفته تا تامینکنندگان که منطقه آزاد چابهار یکی از حلقههای مهم این زنجیره است را ایفا کنیم.»
آمادگی منطقه آزاد چابهار برای همراهی با برنامه تولید هایما
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز در این نشست، ضمن قدردانی از همکاری چندین ساله ایرانخودرو خراسان، گفت: «تمام تلاشمان را به کار میگیریم تا در حوزه تدارکات و تامین قطعات بهترین تسهیلات و خدمات را به ایرانخودرو خراسان ارائه کنیم تا این شرکت پرتلاش و چابک بتواند به اهداف ترسیمشده خود درخصوص تولید ۶۰هزار دستگاه هایما در سال جاری دست یابد.»
امیر مقدم با اشاره به بخشی از اقدامات انجامشده برای عمران منطقه آزاد چابهار، افزود: «علاوهبر بودجههای دولتی، سازمان منطقه آزاد چابهار در راستای ایفای مسئولیتهای اجتماعی، بخش عمدهای از درآمد خود را صرف آبادانی و توسعه منطقه کرده است و در تلاشیم تا محور ریلی شرق کشور که چابهار را به مشهد متصل میکند و چند سالی است که به دلیل تامین نشدن بودجه متوقف شده، دوباره احیا کنیم.»
افزایش سهم ایرانخودرو از بازار شاسیبلندها به بالای ۴۰درصد
ایرانخودرو برای ارتقای رضایتمندی مشتریان و پاسخگویی به نیاز بازار، با تجهیز و توسعه خط خراسان خود ظرفیت تولید خودروهای شاسیبلند را طی سال گذشته افزایش داد. با بهرهبرداری از پروژه توسعه خط مونتاژ در سال ۱۴۰۱، علاوه بر افزوده شدن دو محصول جدید هایما ۸S و ۷x، تیراژ تولید هایما S۵ و S۷ پلاس نیز افزایش یافت. این اقدام در راستای تحقق اهداف گروه صنعتی ایرانخودرو با دو رویکرد افزایش تیراژ و ارتقای کیفیت محصولات انجام شد. با افزایش تیراژ تولید خودروهای شاسیبلند، سهم گروه صنعتی ایرانخودرو در بازار خودروهای شاسیبلند به بالای ۴۰ درصد افزایش مییابد.
چشمانداز محصولات هایما در بازار ایران
مدیرعامل شرکت خودروسازی هایمای چین که در اسفندماه سال گذشته برای حضور در آیین آغاز تولید انبوه هایما ۷X به ایران آمده بود، اعلام کرد: «ایران مهمترین بازار راهبردی بینالمللی این شرکت محسوب میشود و از سال ۲۰۱۳ تاکنون پس از امضای قرارداد همکاری با شرکت ایرانخودرو روابط بسیار نزدیک و ارزشمندی را دنبال کردهایم.»
لو گوگانگ با بیان اینکه امسال با وجود برخی رویکردها در روابط بینالمللی و همچنین تاثیرات همهگیری کرونا، همکاری هایما و گروه صنعتی ایرانخودرو صمیمانه و نزدیک دنبال شده است و به نتایج قابل توجهی دست یافتهایم، گفت: «با گذشت مدت کوتاهی از عرضه SUV قدرتمند هایما ۸S، اکنون عرضه محصول کراساوور هفتنفره لوکس هایما ۷X به بازار ایران را تحقق بخشیدهایم.»
وی با بیان اینکه هایما در سال ۱۹۸۸ در هانیان چین متولد شد و تنها شرکت دارای صلاحیت برای تولید خودروهای با سوخت سنتی و انرژی جدید در بندر آزاد هانیان است، اظهار داشت: «۱۵ سال همکاری با مزدای ژاپن، تاثیر بهسزایی در رشد و پیشرفت هایما داشته است.»
مدیرعامل هایما افزود: «این شرکت در طول ۱۵۰ سال، تجربه همکاری بینالمللی زیادی را کسب کرده و از سال ۲۰۰۶ به آسیای جنوب شرقی، آمریکای مرکزی و جنوبی صادرات داشته و به تدریج به برندی معتبر تبدیل شده است.»
وی با بیان اینکه در آینده نزدیک دستیابی به سه تحول در دستور کار هایماست، گفت: «تحول به سمت بینالمللی شدن و تغییر از بازار داخلی به سمت بازارهای بینالمللی، حرکت به سمت خودروهایی با انرژی جدید و خودروهای هوشمند و تبدیلشدن به ارایهکننده خدمات سیار هوشمند سبز، سه تحول هایما در آینده خواهد بود.»
گوگانگ با اشاره به امضای توافقنامه همکاری جامع ۲۵ساله ایران و چین و سفر رییسجمهوری ایران به چین، گفت: «با این پیشزمینه قوی، هایما در آینده بهطور مستمر مطابق با نیاز مصرفکنندگان ایرانی محصولات جدیدی را عرضه خواهد کرد و بهطور پیوسته کیفیت محصولات و سطح خدمات پس از فروش را ارتقا خواهد داد.»
وی گفت: «هایما طی سالهای اخیر بهواسطه سرمایهگذاریها و اقدامات گسترده در بازارهای بینالمللی تجربه مطلوبی از سلایق مصرفکنندگان به دست آورده و در جهت ایجاد احساس رضایت و درجه وفاداری مشتریان هایما تلاشهای گستردهای را به کار گرفته است.»
گوگانگ تصریح کرد: «ما بر این باوریم که هایما و ایرانخودرو از امکانات و ظرفیتهای فراوانی برای افزایش سهم بازار ایران و منطقه برخوردارند و بهطور حتم با کمک هم، بهطور مشترک در این مسیر گام برمیداریم.»
مدیرعامل هایما افزود: «هایما ۷X نهتنها مناسب کلاس تجاری، بلکه بهترین انتخاب برای سفرهای خانوادگی است و بهعنوان یک محصول متفاوت در بازار خودرو ایران، همانند خودروهای دیگر هایما یعنی S۵،S۷ و ۸S این محصول نیز مورد استقبال مصرفکننده ایرانی قرار خواهد گرفت.»