سه شنبه 4 ارديبهشت 1403-15:5 شمسی /4/23/2024 3:05:32 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:8251
  • زمان انتشار:چهارشنبه 30 بهمن 1398-21:7

مدیرعامل ایران خودرو از کاهش ارزبری ۵۸ میلیون یورویی در این گروه صنعتی با تولید انبوه ۴۳ قطعه و تامین هشت مورد از مواد اولیه در داخل خبر داد. 
همکاری ایران‌خودرو با دانش‌بنیان‌ها

به گزارش خودرونامه، فرشاد مقیمی در مراسم عقد تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان برای طراحی و تولید قطعات خودرو با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: در میز نخست تعمیق ساخت داخل تاکنون ۲۴ قطعه به تولید انبوه رسیده که کاهش ارزبری ۳۷ میلیون یورویی را به دنبال داشته است.

وی افزود: با برگزاری میز دوم ۱۲ قطعه به تولید انبوه رسید که کاهش ارزبری ۴۴ میلیون یورویی را به دنبال داشت و در میز سوم یک قطعه تاکنون به تولید انبوه رسیده و منجر به صرفه‌جویی ارزی ۴۶ میلیون یورویی می شود.

مقیمی با بیان اینکه یکی از گلایه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، همکاری نکردن شرکت‌های سازنده با آنها است، تاکید کرد: یکی از اهداف ایران خودرو، همراهی با شرکت های دانش بنیان است  که می‌تواند منجر به توسعه دانش فنی، ارتقاء توان نوآوری، کاهش ارزبری و کاهش وابستگی به خارج شود. وی یادآور شد: اکنون ۹ شرکت دانش‌بنیان صنایع دفاع با ایران خودرو همکاری می‌کند. مقیمی  بیان داشت: مهر امسال در جریان رویداد صندوق نوآوری و شکوفایی، قرارداد تولید انبوه شیر هیدرولیک فرمان خودرو به ارزش ۵۰ میلیارد تومان بین یک شرکت دانش بنیان و ایران‌خودرو منعقد شد.

وی به رونمایی از سمند جدید پایه گازسوز این شرکت که طراحی مخزن گاز آن در کف خودرو انجام شده، اشاره کرد و گفت:این محصول پیمایشی به اندازه ۴۰۰ کیلومتر در هر بار سوختگیری را خواهد داشت. مدیر عامل ایران خودرو از انعقاد قرارداد ۲۶۵ میلیارد تومانی این گروه صنعتی با شرکت های دانش بنیان خبر داد که این قراردادها در حوزه لامپ های هالوژن، سنسورهای دنده عقب، ساچمه بلبرینگ، شیر هیدرولیک فرمان و ماژول میل سوپاپ سرسیلندر منعقد شده اند.

 منبع: ایرنا


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین