پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403-16:7 شمسی /4/25/2024 4:07:09 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:52053
  • زمان انتشار:سه شنبه 9 خرداد 1402-7:31

وین فست، سازنده خودروهای برقی ویتنام، برای اولین دسته از شاسی‌بلندهای الکتریکی VF۸ که سال گذشته به ایالات متحده ارسال کرده بود، به دلیل یک خطای نرم‌افزاری که احتمال خطر بالایی دارد، فراخوان می‌دهد.
فراخوان وین فست

این خودروساز این تصمیم را پس از آن اعلام کرد که اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده (NHTSA) اعلام کرد ۹۹۹ دستگاه خودروی VF۸ سیتی ادیشن با یک خطای نرم‌افزاری در صفحه داشبورد مواجه شده‌اند که از نمایش اطلاعات حیاتی ایمنی جلوگیری می‌کند. به طور دقیق‌تر، صفحه داشبورد هنگام رانندگی ثابت یا خالی می‌شود. NHTSA می‌گوید این مشکل «ممکن است خطر تصادف را افزایش دهد».
این آژانس تخمین زده است ۷۳۵ دستگاه از ۹۹۹ خودرو هنوز در اختیار این خودروساز است و به مشتریان تحویل داده نشده است. وین فست در گفت‌وگو با رویترز تایید کرد که یک فراخوان ایمنی داوطلبانه VF۸ سیتی ادیشن را صادر کرده است. در این بیانیه آمده است: «هیچ گزارش میدانی در مورد بروز این مشکل به وین فست داده نشده است. این شرکت به دلیل احتیاط فراوان این فراخوان را صادر می‌کند.» در گزارش فراخوان، وین فست اعلام کرد اولین بار در ۲۷ آوریل هنگام خواندن نظرات و نگرانی‌های مشتریان از مشکل داشبورد مطلع شد. آژانس ایمنی گفته است که وین فست یک به‌روزرسانی نرم‌افزار هوایی (OTA) معرفی خواهد کرد که انتظار می‌رود این مشکل را برطرف کند. این اصلاح نرم‌افزار قرار است در ۲۵ مه اجرا شود. انتظار می‌رود مالکان این خودروها نامه‌های اعلان فراخوان را تا ۲۹ دریافت کنند.
منبع: دنیای اقتصاد


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین