جمعه 10 فروردين 1403-17:18 شمسی /3/29/2024 5:18:17 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:5112
  • زمان انتشار:يکشنبه 29 دی 1398-13:9

به تازگی فهرستی از خودروهای الکتریکی پرفروش بازار نروژ در سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر شده است که نشان می‌دهد تسلا۳، فولکس واگن ای گلف و نیسان لیف توانسته‌اند عنوان پرفروش ترین خودروهای پاک در این بازار را به خود اختصاص دهند.
بهترین خودروهای الکتریکی پرفروش نروژ در سال ۲۰۱۹

به گزارش خودرونامه، با توجه به افزایش محبوبیت و استقبال از خودروهای برقی و الکتریکی بسیاری از شرکت‌های خودرو سازی در جهان تصمیم گرفته‌اند که به تولید و توسعه خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست بپردازند و بدین ترتیب نظر و توجه خیلی عظیمی از مشتریان خود را در بازارهای جهانی جلب کنند.

در این میان به نظر می‌رسد برخی از کشورها بیش‌تر از سایر مناطق جهان از خودروهای برقی استقبال کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به کشورهای شمال اروپا و منطقه اسکاندیناوی همچون نروژ، سوئد، دانمارک و فنلاند اشاره کرد.

بر اساس آمار و گزارش های منتشر شده در وب سایت cleantechnica، تسلا مدل ۳ موفق شده است عنوان نخست در جدول خودروهای پرفروش نروژ در سال ۲۰۱۹ میلادی را به خود اختصاص داده است.

تسلا مدل ۳ که همواره یکی از محبوب ترین خودروهای تمام الکتریکی، لوکس و قدرتمند در جهان معرفی و شناخته شده است، در بازه زمانی ژانویه تا دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی توانسته است میزان فروش خود را به ۱۵ هزار و ۶۸۳ دستگاه در نروژ برساند.  

فولکس واگن ای-گلف و نیسان لیف نیز به ترتیب با کسب مقام سوم و چهارم در این فهرست رده بندی توانسته‌اند ۹۱۹۵ دستگاه و ۶۱۲۷ دستگاه در نروژ به فروش برسانند.

از دیگر مدل خودروهای برقی پرطرفدار و پرفروش در این کشور می توان به آئودی ای-ترون (Audi E-Tron) ، بی ام و آی۳ (BMW i۳)، میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی (Mitsubishi Outlander PHEV) ، هیوندای کونا تمام الکتریکی (Hyundai Kona EV)، جگوار آی پیس (Jaguar i-Pace)، هیوندای آیونیک الکتریکی (Hyundai Ioniq EV)، ولوو ایکس سی ۶۰ پلاگین هیبریدی (Volvo XC۶۰ PHEV)، رنو زوئی (Renault Zoe)، تسلا مدل ایکس (Tesla X)، ولوو اس وی ۶۰ تی۸ (Volvo SV۶۰ T۸)، بی ام و ۲۲۵ ایکس ای (BMW ۲۲۵ XE) پلاگین هیبریدی، ولوو ایکس سی ۹۰ تی۸ پلاگین هیبریدی (Volvo XC۹۰ T۸ PHEV) ، اوپل آمپرا ای (Opel Ampera E)، مینی کانتریمن پلاگین هیبریدی (MINI Countryman PHEV) فولکس واگن ای آپ (Volkswagen E Up) اشاره کرد.

نمودار زیر به ترتیب پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای الکتریکی فروخته شده در نروژ را در سال ۲۰۱۹ میلادی نشان می‌دهد:

منبع: ایسنا


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین