چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403-21:31 شمسی /4/24/2024 9:31:55 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:50283
  • زمان انتشار:چهارشنبه 10 اسفند 1401-14:28
سخنگوی وزارت صمت:

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از عرضه بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی داخلی از هفته آینده در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو خبر داد.
هفته آینده بیش از ۵۰۰ هزار خودروی داخلی عرضه می‌شود/ تحویل خودرو بدون قرعه‌کشی

به گزارش خودرونامه به نقل از ایرنا، امید قالیباف امروز (چهارشنبه) در نشست خبری افزود: همه خودروسازان داخلی از جمله ایران خودرو، سایپا و خودروسازان بخش خصوصی به‌جز گروه بهمن در این طرح حضور خواهند داشت.

وی بیان داشت: عرضه خودروها با قیمت‌هایی است که از سوی شورای رقابت تعیین می‌شود.

قالیباف ادامه داد: شرایط ثبت نام افراد، همان شرایط اعلامی در طرح های قبلی است و با ثبت نام در این سامانه مطابق وعده وزارت صمت دیگر چیزی به نام قرعه کشی نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در این طرح حدود نصف قیمت هر خودرو به عنوان ودیعه در حساب افراد مسدود می‌شود که خودرو به خودرو متفاوت خواهد بود.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: چنانچه تقاضای خودرویی از عرضه خودرو در این طرح بیشتر شود، یک لیست انتظار تعریف شده و نوبت افراد برای تحویل خودرو مشخص می‌شود که به احتمال زیاد از سه ماه تا یک سال خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با عرضه سنگین یادشده، همچنین انجام واردات خودرو و انجام واردات از مناطق آزاد، بازار خودرو شرایط خوبی خواهد داشت و انتظار می‌رود به تدریج به آرامش برسد.

قالیباف تاکید کرد: عرضه این خودروها در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو خواهد بود و در بورس کالا انجام نخواهد شد.

وی اظهار داشت: پس از انجام طرح واردات خودرو در سامانه یاد شده و مشخص شدن وضعیت و تکلیف افراد، بلافاصله عرضه خودروهای داخلی در این طرح آغاز خواهد شد.

خاصیت ضدتورمی طرح واردات خودرو

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به موضوع واردات خودرو، تصریح‌کرد: درباره ۵۰۰ میلیون تومان ودیعه اعلام شده برای این طرح شایعات بی اساسی مطرح شده است و باید گفت این پول در حساب اشخاص است و هیچ کس نمی تواند به آن دست ببرد.

وی گفت: نقدینگی بسیار زیادی در ایام پایانی سال از این طریق جمع آوری خواهد شد و بر این اساس، این طرح خاصیت ضدتورمی دارد.

قالیباف یادآور شد: خودروی اقتصادی در همه جای جهان تعریف مشخصی دارد که از نظر قیمتی به معنای خودروهای زیر ۱۰ هزار دلار است و تمرکز وزارت صمت نیز واردات همین دسته خودروهاست، اما اینکه با قیمت های بالایی به دست مردم می‌رسد مشکل از وزارت صمت نیست و افت ارزش پول و کاهش قدرت خرید مردم آن را از حالت اقتصادی بودن خارج می‌کند.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین