جمعه 10 فروردين 1403-4:29 شمسی /3/29/2024 4:29:23 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:50214
  • زمان انتشار:پنجشنبه 4 اسفند 1401-16:29

ثبت‌نام برای فروش خودروهای وارداتی از ۶ اسفند ماه آغاز می‌شود و مبلغ پیش پرداخت برای خرید خود‌روهای وارداتی ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
مشتریان خودروهای وارداتی ۵۰۰ میلیون تومان در حساب بلوکه کنند/ آغاز ثبت نام از ۶ اسفند

به گزارش خودرونامه به نقل از تسنیم، ثبت‌نام برای خرید خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه خودرو از شنبه ۶ اسفند آغاز خواهد شد. در این مرحله از فروش که در طول یک هفته انجام می شود متقاضیان باید ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود داشته باشند.
شرکت‌کنندگان در این طرح علاوه بر داشتن شرایط عمومی مانند داشتن گواهینامه و نداشتن پلاک فعال، تا یک سال نمی‌توانند سند خودرو را به کسی منتقل کنند را رعایت کنند.

در این دوره ۱۰۰ هزار نفر انتخاب می شوند و بعد از قرعه کشی عرضه خودروها انجام می شود به نحوی که متقاضیان متناسب با ظرفیت ،خودروها را انتخاب می کنند و سه روز مهلت دارند تا هزینه (CFR) (هزینه ارزش کالا و کرایه حمل تا بندر مقصد) را به صورت پیش پرداخت واریز کنند و خودروها را حداکثر ۳ تا ۶ ماه با تکمیل وجه تحویل می گیرند.

البته اگر متقاضی در زمان مقرر محصول را دریافت نکرد می تواند ماهانه جریمه دیرکرد ۷.۵ درصدی و ۵ درصد هزینه ابطال را دریافت کند.

شرایط عمومی ثبت نام از جمله نداشتن پلاک فعال در این مرحله از فروش خودروهای وارداتی حاکم است. از دیگر شرایط عمومی عبارتند از این که به هر کد ملی فقط یک دستگاه خودرو تعلق می‌گیرد. متقاضی ملزم به ارائه اصل و تصویر گواهینامه رانندگی خودرو است.

حداقل فاصله از آخرین خرید (ثبت نام یا تحویل خودرو) در شرکت های ایران خودرو و سایپا ۴۸ ماه است.

اگر خودرویی تقاضای بیشتری داشته باشد، حق تقدم با شماره‌های اولی است که در قرعه‌کشی برنده شده‌اند البته این موضوع هیچ ارتباطی با زمان ثبت‌نام ندارد بلکه وابسته به شانس افراد در قرعه‌کشی است.

البته اگر فردی از بین خودروهای عرضه شده در مرحله اول انتخاب نکند و به دنبال خودروی دیگری باشد، حق تقدم او تا زمان انتخاب خودرو حفظ می‌شود و باید ۵۰۰ میلیون تومان را نیز در حساب خود نگه دارد در غیر این صورت اگر متقاضی هر مبلغی از ۵۰۰ میلیون تومان برداشت کند، درخواست خرید خودرو لغو خواهد شد.

در مرحله دوم پرداخت که به عوارض گمرکی است که زمان رسیدن خودرو به بنادر و ترخیص محاسبه شده و بعد از اعلام این مبلغ از سوی گمرک و سازمان حمایت، متقاضی باید آن را پرداخت کند.

مرحله سوم پرداخت هم زمان تحویل و مربوط به هزینه پلاک و غیره است.

در اصل مرحله اول و سوم پرداخت، مانند فروش خودروهای داخلی است و مرحله دوم به آن‌ها اضافه شده است؛ نکته مهم اینجاست این مبالغ نهایی نیست و بر اساس قیمت روز محاسبه خواهد شد.

بر اساس آمار، تاکنون حدود ۸۵ تا ۹۰ هزار دستگاه خودرو وارداتی ثبت سفارش شده است و تعدادی خودرو نیز در مسیر ورود به ایران قرار دارد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین