پنجشنبه 9 فروردين 1403-20:19 شمسی /3/28/2024 8:19:13 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:46260
  • زمان انتشار:يکشنبه 13 آذر 1401-10:47
مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت اعلام کرد؛

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: تا سقف یک میلیارد یورو ارز برای واردات خودرو تخصیص داده شده است که با این رقم می‌توان ۷۰ تا ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد کرد.
واردات ۷۰ تا ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی خارجی تا پایان سال

به گزارش خودرونامه به نقل از مهر، عبدالله توکلی لاهیجانی در یک گفت و گوی تلویزیونی، اظهار کرد: قانون ساماندهی صنعت خودرو در خرداد ماه امسال ابلاغ شد و مصوبه هیئت وزیران نیز برای آئین نامه اجرایی واردات، در شهریور ماه به تصویب رسید. بنابراین هم اکنون مانع خاصی برای واردات خودرو وجود ندارد و حتماً امسال واردات انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت با بیان اینکه میزان خودروهای وارداتی به توان مالی شرکت‌های واردکننده بستگی دارد، افزود: تا سقف یک میلیارد یورو ارز برای واردات خودرو تخصیص داده شده است که با این رقم می‌توان ۷۰ تا ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو وارد کرد.

وی ادامه داد: اهرم افزایش کیفیت در صنعت خودروسازی، بحث رقابت پذیری است و هر چقدر ما صنعت را به سوی رقابت پیش ببریم می‌توانیم به افزایش کیفیت برسیم.

توکلی گفت: زیر ساخت‌های لازم برای واردات خودرو فراهم و رایزنی‌های لازم در حوزه‌های استاندارد، محیط زیست و سایر دستگاه‌های مرتبط نیز انجام شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر خودروسازان برای انتقال فناوری نیز با شرکای خارجی خود در تعامل هستند و در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور خودروهای وارداتی خواهیم بود تا بازار خودروی کشور به سمت رقابت پیش برود.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین