چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403-1:31 شمسی /4/24/2024 1:31:27 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:46213
  • زمان انتشار:چهارشنبه 9 آذر 1401-15:54

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ورود وزارت صمت با همکاری کارگروه اسقاط، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سایر دستگاه‌های مسئول و همچنین اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت خودرو به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل سنگین کشور کمک می‌کند.
کمک به نوسازی ناوگان حمل و نقل با اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت خودرو

به گزارش خودرونامه، مصطفی نخعی با توجه به اهمیت مصرف سوخت و آلایندگی ناوگان تجاری کشور در خصوص نوسازی ناوگان و ضرورت حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی و استقبال از محصولات آنها به شکل پیش خرید که به جذب نقدینگی و بهبود شرایط ناوگان حمل‌ونقلی کشور کمک کند، اظهار داشت: آلایندگی و مصرف سوخت از تمامی جوانب اجتماعی، اقتصادی و غیره دارای اهمیت فراوان است و افزایش شدت آلایندگی به ویژه در فصل سرما که حتی سبب تعطیلی مدارس می‌شود، تبعات خاص خود را در سطح جامعه به دنبال دارد.
وی در این راستا به تکالیف قانونی مندرج در قانون هوای پاک، قانون هدفمندی و قانون اصلاح الگوی مصرف اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی کشور به تناسب سهم و وظیفه خود نسبت به پیگیری این مسائل مکلف هستند. به عنوان مثال ورود وزارت صمت با همکاری کارگروه اسقاط، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شهرداری‌ها، سازمان حفاظت محیط زیست و سایر دستگاه‌های مربوطه، می‌بایست گام‌های جدی و اساسی برای کاهش آلایندگی و کاهش مصرف سوخت بردارند تا تبعات اجتماعی و اقتصادی این موضوع به شکل بهتری مدیریت شود.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص تاثیر حمایت دولت از تجاری‌سازان داخلی که نوسازی را تسهیل و تسریع می‌کند و تاثیر نوسازی بر صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش آلایندگی خاطرنشان کرد: بخش اعظم مصرف انرژی در کشور از فرسودگی ناوگان ناشی می‌شود. هر چقدر فرسوگی بیشتر باشد، مصرف سوخت نیز به همان نسبت افزایش می‌یاید. همکاری کارگروه اسقاط و سازمان راهداری و اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت خودرو که در مجلس جاری است به نوسازی ناوگان کمک می‌کند و طبیعتا از اهمیت بالایی برخوردار است.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین