پنجشنبه 9 فروردين 1403-20:20 شمسی /3/28/2024 8:20:59 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:43548
  • زمان انتشار:شنبه 9 مهر 1401-7:58

تولید خودروی بریتانیا در ماه اوت برای چهارمین ماه متوالی افزایش یافت، هرچند ۴۶درصد پایین‌تر از سطح قبل از همه‌گیری باقی ماند.
تولید خودرو در انگلیس افزایش یافت

به گزارش خودرونامه به نقل از ایسنا، براساس نظرسنجی انجمن سازندگان و بازرگانان موتور، خودروسازان بریتانیایی شاهد افزایش ۱۰۰‌میلیون‌پوندی یا ۵۰‌درصدی هزینه‌های انرژی در این سال بوده‌اند که به نگرانی اکثر تولیدکنندگان در مورد آینده فعالیت‌هایشان دامن می‌زند. افزایش قبوض انرژی باعث شده است ۹ خودروساز از هر ۱۰ خودروساز، هزینه‌های فزاینده را به مشتریان منتقل کنند، در‌حالی‌که بسیاری از آنها سرمایه‌گذاری‌های مهم را به تاخیر انداخته یا لغو کرده‌اند. انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان موتور در کنار این موضوع اعلام کرد تولید خودروی بریتانیا در ماه اوت برای چهارمین ماه متوالی افزایش یافته است. صنعت خودرو بریتانیا سال‌هاست با بحران‌هایی از برگزیت گرفته تا همه‌گیری کووید-۱۹ درگیر بوده است. کمبود تراشه‌های جهانی که در دو سال گذشته تولید را مختل کرد، در حال کاهش است اما تورم سریع‌تر و کاهش رشد اقتصادی موانع جدیدی را ایجاد کرده است.

مایک هاوز، مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان موتور، گفت: در‌حالی‌که یک ماه دیگر افزایش تولید خودرو در بریتانیا خبر خوبی است و گواهی بر تلاش‌های بخشی برای غلبه بر کمبود زنجیره تامین است، اما محیط بسیار سخت و نامطمئن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. تولیدات به طور چشمگیری کاهش یافته و شرکت‌ها مجبور هستند برای محافظت از تجارت خود در مواجهه با چالش‌های بی‌شمار اقدامات جدی انجام دهند. براساس گزارش بلومبرگ، تقریبا یک‌سوم خودروهای ساخته‌شده در بریتانیا در ماه اوت یا برقی و پلاگین هیبریدی یا هیبریدی بودند زیرا سرعت حرکت به سمت خودروهای الکتریکی افزایش یافته است. بر اساس این ارقام، تولید خودروهای الکتریکی باتری‌دار بیش از دو برابر شده و اکنون تقریبا یک خودرو از هر ۱۰ خودروی تولید‌شده را تشکیل می‌دهد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین