پنجشنبه 30 فروردين 1403-18:46 شمسی /4/18/2024 6:46:41 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:43296
  • زمان انتشار:شنبه 12 شهريور 1401-15:23

وزارت صنعت اعلام کرد: برخی گروه‌ها که منافعشان در مصوبه اخیر واردات به خطر افتاده است، با هجمه‌های هماهنگ رسانه‌ای درصدد ایجاد فشار بر کارگروه‌های تخصصی دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند تا شاید با تحت‌تأثیر قرار دادن تصمیمات کارشناسی، در مرحله اجرا به منافعی دست یابند.
چرا واردات خودرو سقف دارد؟

به گزارش خودرونامه به نقل از ایرنا، در توضیحات وزارت صنعت خطاب به رسانه‌های منتقد دولت آمده است: با توجه به حساسیت‌های موجود در موضوع واردات خودرو، بلافاصله پس از تصویب آیین نامه واردات خودرو توسط هیات دولت، جلسات فشرده کارگروه‌های ‌تخصصی دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تدوین دستورالعمل‌های اجرایی این مصوبه آغاز به کار کرده و همچنان درحال برگزاری است.

تغییرات عمده مصوبه اخیر نسبت به مصوبه واردات سال ۱۳۸۲ همچون تاکید بر واردات هدفمند و تشویق به انتقال فناوری و تعیین سقف منابع ارزی، دستورالعمل‌های سابق واردات را نیازمند بازنگری‌ و بازنویسی اساسی کرده است.

همچنین به‌منظور اجرای دقیق و بدون ابهام آیین نامه واردات باید مسائل فنی، بازرگانی، پولی و مالی، حقوقی و استانداردهای گوناگون به‌طور دقیق و همزمان در مرحله اجرا در نظر گرفته شود که این مهم نیازمند صرف زمان مناسب و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و تخصصی با نهادهای مرتبط است.

در این بین، در کنار نقدهای منصفانه و کارشناسی که همه آنها مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته ، به‌نظر می‌رسد برخی گروه‌ها که منافعشان در مصوبه اخیر واردات به خطر افتاده است، با هجمه‌های هماهنگ رسانه‌ای درصدد ایجاد فشار بر کارگروه‌های تخصصی دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند تا شاید با تحت‌تأثیر قرار دادن تصمیمات کارشناسی، در مرحله اجرا به منافعی دست یابند.

با این وجود، فارغ از برخی فشارها و تحلیل‌های غیرکارشناسی، دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت با دعوت از کارشناسان خبره و فعالان این حوزه، به‌صورت فشرده درحال بررسی و تدوین دستورالعمل‌ها و جزئیات اجرایی این طرح می‌باشد.

امید است طی چند روز آینده و با انتشار دستورالعمل‌های اجرایی مصوبه واردات خودرو و تشریح و تبیین جزئیات آن، ضمن شفاف‌سازی و رفع ابهام‌های احتمالی، مصوبه دولت با سرعت بیشتری وارد مرحله اجرا شود.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین