پنجشنبه 9 فروردين 1403-13:44 شمسی /3/28/2024 1:44:41 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:43178
  • زمان انتشار:چهارشنبه 2 شهريور 1401-14:57

کانادا قراردادهای آزمایشی با فولکس‌واگن و مرسدس بنز را اعلام کرد که باعث می‌شود این دو خودروساز اروپایی از زنجیره‌های عرضه در حال رشد آمریکای شمالی استفاده کنند زیرا آنها به دنبال به چالش‌کشیدن تسلا در بازار خودروهای الکتریکی هستند.
فولکس‌واگن و مرسدس‌بنز چالش‌آفرین شدند

به گزارش خودرونامه به نقل از ایسنا، این یادداشت‌های تفاهم در جریان سفر اولاف شولز، صدراعظم آلمان به کانادا امضا شد که به دنبال تقویت دسترسی به منابع انرژی جدید برای آلمان و تعمیق روابط تجاری دوجانبه است.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در توییتی نوشت: این توافقنامه‌ها به ما کمک می‌کند تا تقاضای رو به رشد را، در داخل و در سراسر جهان، برای وسایل نقلیه الکتریکی برآورده کنیم.

شولز در بیانیه‌ای اظهار کرد که این همکاری، به ویژه در تامین امنیت ورودی‌های باتری حیاتی مانند لیتیوم، نیکل و کبالت، ممکن است سایر شرکت‌ها را به دنبال‌کردن آن تشویق کنند.

مرسدس بنز هم اعلام کرد که در نظر دارد از سال ۲۰۲۶ با شرکت‌های کانادایی در زنجیره تامین خودروهای الکتریکی و باتری، از جمله شرکت Rock Tech Lithium برای تامین سالانه ۱۰ هزار تن هیدروکسید لیتیوم، همکاری کند.

قرارداد فولکس‌واگن به طور خاص بر تولید مواد اولیه باتری و کاتد تمرکز دارد. شرکت تازه تاسیس باتری فولکس واگن PowerCo نیز دفتری در کانادا افتتاح خواهد کرد.

هربرت دیس، مدیرعامل فولکس واگن در بیانیه‌ای گفت: همکاری با دولت‌های سراسر جهان یک پیش‌نیاز مطلق برای دستیابی به اهداف اقلیمی ماست.

او افزود: تامین مواد خام باتری و تولید مواد پیش‌ساز و کاتدی با ردپای کربن کم، امکان افزایش سریع و پایدار ظرفیت باتری را فراهم می‌کند. این معاملات پس از چند توافق دیگر اعلام شده توسط این بخش در ماه مارس برای تولید باتری برای وسایل نقلیه الکتریکی در کانادا انجام می‌شود.

به گزارش رویترز، در همین حال، اتاوا حمایت خود را از اکتشافات داخلی برای مواد معدنی حیاتی مورد استفاده در ساخت باتری خودروهای الکتریکی افزایش داده است.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

آخرین عناوین