جمعه 10 فروردين 1403-11:18 شمسی /3/29/2024 11:18:12 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:4069
  • زمان انتشار:شنبه 23 آذر 1398-13:7
با هدف رسيدگي منصفانه:‌

مديرعامل ايران خودرو اقدامات صورت گرفته در سه ماه اخير در حوزه هاي مختلف توليد، فروش و خدمات پس از فروش محصولات را تشريح كرد.
انجمن خبرگان رنگ خودرو تشكيل شود

به گزارش خودرونامه، فرشاد مقيمي در ديدار با معاونان و تعدادي از قضات عالي رتبه سازمان تعزيرات حكومتي كل كشور گفت: چالش‌هاي ايجاد شده در صنعت خودرو سبب نارضايتي مشتريان شده كه درحال حاضر تمام انرژي و توان مجموعه ايران خودرو براي رفع نگراني‌ها به كار گرفته شده است. 
وي افزود: مشكلات ايجاد شده در تامين قطعات ناشي از تحريم و كمبود نقدينگي در سازندگان بود كه با اقدامات صورت گرفته در زمينه تزريق نقدينگي از طريق منابع داخلي ايران خودرو توانسته‌ايم رونق مناسبي را در ميان سازندگان ايجاد كنيم. 
وي با بيان اين كه ايجاد رونق و بهره‌برداري كامل از ظرفيت‌هاي فعلي توليد مستلزم جذب نقدينگي متناسب با قيمت نهاده‌هاي توليد است خاطرنشان كرد: افزايش نرخ ارز سبب جذب سرمايه گذاران به بازار خودرو براي حفظ ارزش پول شد و اين امر التهاباتي را در بازار سال گذشته ايجاد كرد. 
وي افزود: مجموعه ايران خودرو و سازندگان هم قسم شديم تا براي حل مشكلات تمركز كنيم و توانستيم موفقيت‌هايي را كسب كنيم. 
مقيمي ادامه داد: در شهريورماه امسال حدود 67 هزار خودروي داراي كسري در كارخانه مانده بود كه درحال حاضر با تلاش ها و همت زنجيره تامين، اين تعداد به كم‌تر از 16 هزار دستگاه و در روزهاي آينده به صفر خواهد رسيد. 
وي با بيان اين كه تكميل خودروهاي داراي كسري كارخانه در اولويت ايران خودرو در سه ماه اخير بوده از افزايش تكميل روزانه اين خودروها و دستيابي از عدد 930 به 2000دستگاه خبر داد و گفت:‌ اين تعداد در هفته آينده به روزانه 2500 دستگاه خواهد رسيد تا به اين ترتيب موجودي اين خودروها در دي ماه به صفر برسد. 
مديرعامل ايران خودرو با اظهار اين كه تعهد معوقي براي برنامه هاي فروش فوري محصولات نداريم افزود: درحال حاضر توليد روزانه نيز به 1700 دستگاه رسيده كه در هفته آينده به دوهزار دستگاه افزايش خواهد يافت. در شهريورماه توليد روزانه كم تر از هزار دستگاه بود. 
مقيمي با اشاره به افزایش تولید روزانه بدون کسری و عبور مستقیم از خط تولید به بازار از سه درصد در هفته اول مهر به 58 درصد در آذرماه خاطرنشان كرد: تعداد قطعات كسري نيز كاهش قابل توجهي داشته و به طور ميانگين به دو و نيم قطعه در هر خودرو رسيده است، در شهريورماه عدد كسري بيش از 20 قطعه بود. 
مديرعامل ايران خودرو افزايش تحويل روزانه به مشتريان تا سه هزار دستگاه را از ديگر نتايج اقدامات اخير دانست و خاطرنشان كرد: ادامه روند فعلي و كسب موفقيت هاي بيشتر نيازمند تزريق نقدينگي بيشتر به توليد و زنجيره تامين ايران خودرو است. تاكنون توانسته ايم از طريق منابع داخلي و واگذاري اموال غيرمولد و مازاد و يا فروش محصولات بخشي از نقدينگي را تامين كنيم اما ادامه توليد نيازمند حمايت از سوي نهادهاي ذيربط در تزريق نقدينگي است. 
در ادامه اين ديدار محمد باراني معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع تخلف سازمان تعزيرات حكومتي كل كشور نيز گفت: با اقدامات صورت گرفته دغدغه هاي مردم درحوزه خودرو رو به كاهش است و در سال جاري نسبت به سال گذشته در شرايط بهتري قرار داريم. 
وي ايران خودرو را خودروساز بزرگ و معتبر كشور خواند و گفت: اعتماد مردم و تلاش‌هايي كه اين مجموعه براي جلب رضايت مشتريان انجام مي دهد، سبب كاهش شكايات مردمي شده است. هرچند مشتريان خودروها را با تاخير دريافت مي كنند اما اعتماد به ايران خودرو باعث شده تا براي تحويل خودرو صبور باشند. 
باراني اولويت حل مساله بر صدور راي را يكي از اصول مهم رسيدگي به شكايات عنوان كرد و ضمن تاكيد بر اصل ارتقاي اعتماد شهروندان گفت: بخش اصلي اعتماد مردم توسط بنگاه توليدي ايجاد مي شود. 
باراني با تاكيد بر اصل تعامل و گفتمان با مردم و رويكرد مبتني بر حل مساله ادامه داد:‌ پاسخگويي نيز يكي از اصول مهم است كه بايد هر بخش نسبت به سهم خود در ايجاد معضل براي مردم پاسخگو باشد. 
وي پيشنهاد داد: انجمني از خبرگان رنگ كه تجربه بالايي در تشخيص دعاوي مربوط به رنگ خودرو دارند تشكيل شود تا قضات شعب را در صدور راي منصفانه كمك كنند. 
گفتني است،‌ معاونان و قضات عالي رتبه سازمان تعزيرات حكومتي كل كشور همچنين از سالن هاي توليد ايران خودرو بازديد كرده و از نزديك با دستاوردهاي اين خودروساز آشنا شدند. 

منبع: ایکوپرس


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین