جمعه 10 فروردين 1403-3:51 شمسی /3/29/2024 3:51:39 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:35475
  • زمان انتشار:دوشنبه 26 ارديبهشت 1401-1:21

با توجه به کاهش تعرفه واردات خودرو، حالا این پرسش برای شهروندان ایجاد شده که این موضوع تا چه اندازه روی بازار و منحنی قیمت تاثیر خواهد گذاشت. 
بازار خودرو در پساواردات

 خودرونامه، بهنام موذن: با آزادی واردات و کاهش تعرفه، حلا همه منتظرند تا اثر این اتفاقات را روی بازار خودرو ببینند. پیش تر کارشناسان عنوان می کردند با آزادی واردات خودرو قیمت بین 50 تا 70 درصد در بازار خودروهای خارجی خواهد شکست. حالا اما این پیش بینی تعدیل یافته و آنها معتقدند اثرگذاری واردات بر بازار مطابق گمانه زنی های گذشته، بستگی به ساز و کار ورود خودرو ودارد. به اعتقاد کارشناسان، هرچه واردات با محدودیت کمتری انجام شود، بازار بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرد و قیمت پایین تر خواهد آمد.

در این مورد، فربد زاوه کارشناس خودرو می‌گوید: «اگر آن‌طور که می‌گویند، واردات خودرو با حداقل محدودیت و به دور از انحصار آزاد شود، می‌توان حتی در رده محصولات زیر ‌هزار سی‌سی نیز خودرو وارد کرد.» وی با بیان اینکه برندهای مختلفی در دنیا خودروهای زیر‌ هزار سی‌سی تولید می‌کنند، می‌افزاید: «به عنوان مثال نیسان، فیات و حتی رنو خودروهایی در این محدوده موتوری دارند که می‌توان آنها را وارد کرد، هرچند البته قیمت برخی از این خودروها پایین نیست.»

به گفته زاوه، با واردات امثال فیات پاندا، رنو ساندرو (مدل زیر‌ هزار سی‌سی) و محصولاتی از نیسان و دیگر خودروسازان، می‌توان بازار خودرو را به سمت رقابت برد، زیرا ورود چنین محصولاتی، خودروسازان داخلی را به‌اصطلاح به فکر خواهد انداخت.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین