پنجشنبه 30 فروردين 1403-22:57 شمسی /4/18/2024 10:57:09 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:34338
  • زمان انتشار:چهارشنبه 7 ارديبهشت 1401-10:33

گروه خودروسازي سايپا توانست ۸۷.۳۵ درصد از برنامه هاي توليد خود در سال گذشته را محقق كند و اين در حالي است كه صنعت خودرو با سخت ترين و سنگين ترين تحريم ها روبرو است.
۸۷ درصد برنامه توليد گروه خودروسازي سايپا محقق شد

به گزارش خودرونامه، در برنامه تجمعي توليد گروه خودروسازي سايپا، رقم ۴۵۴ هزار و ۶۰۶ دستگاه هدف گذاري شده بود اما اين مجموعه با تحقق ۸۷.۳۵ درصد از برنامه توليد، ۳۹۷ هزار و ۸۱ دستگاه خودرو توليد كرد.

يكي از مهم ترين دلايلي كه باعث شده گروه خودروسازي سايپا نتواند ۱۰۰درصد برنامه خود را محقق كند به توليد ناقص خودرو بر مي گردد، سال گذشته و تا قبل از تغيير مديريت اين مجموعه، ۸۰ درصد از خودروهايی كه توليد مي شد، نقص قطعه داشت و خودروها به جاي آنكه به دست مصرف كننده برسد، در پاركينگ مي ماند اما در اين دوره تلاش شده است كه توليد خودرو با كمترين نقص قطعه صورت گيرد.

بر اين اساس ۹۰ درصد خودروهاي توليد اين مجموعه بدون نقص قطعه و عبور مستقيم تحويل مشتريان مي شود، لذا با رويه موجود قابل پيش بيني است كه گروه خودروسازي سايپا بتواند جلوتر از برنامه تدوين شده، توليد كند.

نكته حايز اهميت در روند توليد سال گذشته حركت به سمت كاهش انحراف از توليد است. اين موضوع در محصولات تيبا (۱۰۶.۷درصد)، ايكس ۱۵۱ (۹۰.۴ درصد) و تجاري سبك (۹۳.۵ درصد) قابل مشاهده است، از اين رو سعي گروه خودروسازي سايپا بر اين است كه در سال جاري انحراف از توليد را در محصولات اقتصادي شاهين و كوييك به شدت كاهش دهد و بر اساس برنامه تدوين شده، توليد اين دو محصول پيگيري شود.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین