پنجشنبه 9 فروردين 1403-15:21 شمسی /3/28/2024 3:21:07 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:3052
  • زمان انتشار:دوشنبه 6 آبان 1398-12:33
ناامیدی خودروساز فرانسوی

گزارش‌های شرکت رنو فرانسه در سه ماهه سوم سال جاری میلادی نشان می‌دهد که فروش جهانی این خودروساز ۴.۴ درصد کاهش پیدا کرده است.
فروش جهانی رنو 4.4 درصد کاهش یافت!

به گزارش خودرونامه، شرکت رنو فرانسه که یکی از بزرگترین و معروف ترین خودروسازان جهان به شمار می‌رود و سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی بخصوص اروپا و خاورمیانه را در اختیار دارد، به نظر می‌رسد که نتایج موفقیت آمیز و رضایت بخشی در بازه زمانی سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ میلادی نگرفته است. این بدان معناست که فروش جهانی این خودروساز فرانسوی در این بازه زمانی سه ماهه با افت و کاهش ۴.۴ درصدی مواجه بوده و به ۸۵۲ هزار و ۱۹۸ دستگاه رسیده است. از طرفی دیگر درآمدهای حاصل از فروش خودروهای رنو نیز ۱.۶ درصد کاهش یافته و به ۱۱.۲۹ میلیارد یورو رسیده است.

این شرکت در خصوص عدم موفقیت خود در این بازه زمانی به عوامل تاثیر گذاری همچون کاهش تقاضا برای خودروهای مجهز به پیشرانه‌های دیزلی، وضع نابسامان اقتصاد جهانی و کاهش تولید نیسان و دایملر اشاره کرده است چراکه این خودروساز از کارخانه‌های خود برای تولید محصولات این دو شرکت و همچنین ساخت پیشرانه‌های دیزلی برای سایر خودرو سازان استفاده می‌کند.

بر اساس گزارش ژاپن تایمز، در بازار اروپا وضعیت ناامیدکننده‌تری برای گروه صنعتی رنو به وجود آمده است چرا که بازار فروش خودرو در اروپا شاهد یک رشد ۲.۴ درصد بوده این در حالیست که فروش خودرو های رنو در این قاره سبز با افت شدید ۳.۴ درصدی مواجه شده است. مسئله‌ای که به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو حسرت و ناامیدی رنو از فروش در بازار اروپا را دو چندان کرده است چراکه بدین صورت تعبیر می‌شود که سایر رقبای اروپایی گوی رقابت را از آن ربوده‌اند. 

این شرکت در خصوص دلیل کاهش فروش در کشورهای اروپایی خاطر نشان کرده است که عواملی همچون رقابت شدید در این بازار و همچنین تغییر نسل خودروی سوپرمینی کلیو در کاهش فروش رنو در اروپا موثر واقع شده‌اند.

پیشتر در بسیاری از گزارش های منتشر شده از فروش برندهای مختلف در جهان نیمی از فروش این گروه صنعتی به اروپا تعلق داشت.

البته رنو در بازار چین نیز عملکرد مناسبی نداشته و فروش آن در سومین فصل از سال جاری میلادی با یک کاهش شدید ۱۵.۵ درصدی روبرو شده است و از ۵۰ هزار و ۱۳۸ دستگاه به ۴۲ هزار و ۲۳۹ دستگاه رسیده است.

همزمان با انتشار گزارش‌های ناامیدکننده از فروش سه ماهه سوم سال جاری میلادی، رنو برآوردهای خود برای رشد فروش در بازارهای جهانی را تغییر داده و اعلام کرده که فروش سالانه آن در سال ۲۰۱۹، چهار درصد کاهش خواهد یافت، همچنین سود عملیاتی این شرکت نیز از شش به پنج درصد تقلیل خواهد یافت.

پژو که یکی از خودروسازان محبوب در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود، به نظر می‌رسد که در این منطقه نیز با کاهش چشمگیری در میزان فروش خود مواجه شده است چراکه فروش آن در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۴ هزار و ۲۰۵ دستگاه خودرو بوده که در سال جاری به ۹۹ هزار و ۳۹۲ دستگاه رسیده و یک کاهش ۲۰ درصدی را برای خود ثبت کرده است.

البته مسائل کلان دیگری همچون بحران‌های مدیریتی نیز وضعیت رنو را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار داده است که از جمله مهمترین آن می‌توان به تنش‌های بین رنو و نیسان به دلیل بازداشت کارلوس گون، مدیرعامل اسبق این جوینت ونچر در ژاپن اشاره کرد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

منبع:ایسنا

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین