سه شنبه 28 فروردين 1403-8:20 شمسی /4/16/2024 8:20:38 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:3020
  • زمان انتشار:پنجشنبه 7 شهريور 1398-22:0
وزیر صمت خبر داد:

وزير صنعت، معدن و تجارت، گروه صنعتي ايران خودرو را مكلف به توليد و عرضه سه محصول جديد تا پايان سال جاري كرد.
عرضه 3  محصول جديد توسط ايران خودرو تا پايان سال جاری

رضا رحماني در بازديد سرزده از خطوط توليد ايران خودرو و نشست با مديرعامل و معاونان اين شركت، همچنين خواستار توقف توليد يكي از محصولات اين شركت شد.
وي در نشست با مديرعامل اين خودروساز بر انجام تعهدات به مشتريان تاكيد كرد و گفت: مردم از عملكرد خودروسازان ناراضي هستند بايد از همين امروز مسير جديد را آغاز كنيد و با برنامه زمانبندي نسبت به انجام تعهدات اقدام كنيد.
وي درعين حال تصريح كرد: با بازديدي كه از ايران خودرو داشتم نگراني از بابت انجام تعهدات وجود ندارد و قطعا تا قبل از پايان سال تعهدات معوق به روز خواهد شد.
رحماني تكميل خودروهاي كف پاركينگ، افزايش تيراژ توليد، افزايش عمق ساخت داخل و فروش اموال مازاد را از محورهاي اصلي ايران خودرو عنوان كرد و گفت: مبنا بر اين است كه اموال و املاك غيرتوليدي هر چه سريع تر واگذار شود. اين سياستي است كه مطلقا براي اجراي آن كوتاه نمي‌آییم.
وي يكي ديگر از محورهاي مورد نظر را اصلاح رابطه ميان ايران خودرو و قطعه سازان عنوان كرد و گفت: بايد قطعه سازان احساس كنند كه عضو يك خانواده هستند. بايد اين رابطه طبق اصول و قواعدي تنظيم شود تا دو طرف به راحتي بتوانند مسايل و مشكلاتشان را حل و فصل كنند.
وزير صنعت،‌ معدن و تجارت با تاكيد بر استفاده از استارت آپ ها در صنعت خودرو گفت: بايد با استفاده از فكر شركت هاي استارت آپ در حوزه هاي مختلف از جمله تامين مالي تحول ايجاد كرد.
وي افزود: در صنعت خودرو پتانسيل ها و ظرفيت هايي وجود دارد كه در هيچ جاي ديگري نيست، بايد ديدگاه‌هايمان عوض شود.
رحماني با بيان اين كه با تمام توان در زمينه هاي مختلف از صنعت خودرو كشور حمايت خواهيم كرد بر اهميت نيروي انساني متخصص تاكيد كرد و گفت: نيروهاي متخصص در رده هاي مختلف در ايران خودرو حضور دارد كه عملكرد آنان به ويژه در تكميل خودروهاي ناقص قابل تقدير است.
وي همچنين افزود: موضوع كاهش هزينه در سازمان بايد با ساز و كارهايي مانند نظام پيشنهادات دنبال شود.
رحماني با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري درباره حفظ توليد موجود گفت: حفظ توليد با توجه به ارتباط با حفظ اشتغال كشور كاري جهادي است.
وي در ادامه ضمن تقبيح فساد در سيستم گفت: اگر قرار بر وجود كار ناسلامت باشد شخصا با آن مقابله و برخورد مي كنم. توليد مقدس و بسيار ارزشمند است ولي اگر كسي در جايي سوءاستفاده مي كند بايد جلوي آن گرفته شود.

 


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین