پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403-5:16 شمسی /4/25/2024 5:16:51 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:26249
  • زمان انتشار:پنجشنبه 4 آذر 1400-1:19

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: در وهله نخست باید اصلاح ساختار در خودروسازی‌ها صورت گیرد و پس از حذف هزینه‌های سربار، در صورتی که فروش خودرو با قیمت‌های کنونی برای خودروسازان زیان‌ده بود، قیمت‌ها افزایش یابد.
اول حذف هزینه‌های سربار خودروسازان بعد افزایش قیمت

به گزارش خودرونامه، جواد حسینی‌کیا درباره انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو، گفت: یکی از موضوعاتی که پیش از افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو باید مدنظر قرار گیرد، روشن شدن سازوکار تعیین قیمت تمام شده خودرو است به این معنا باید مشخص شود که در بهای تمام شده خودرو چه هزینه‌هایی اثرگذار است.  نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر هزینه‌هایی که قیمت تمام شده خودرو را تعیین می‌کند، شفاف نیست، افزود: باید میزان تاثیرگذاری بهای قطعه، دستمزد پرسنل، هزینه‌های بالاسری و... در قیمت تمام شده مشخص شود.  این نماینده مردم در مجلس یازدهم معتقد است بخشی از هزینه تمام شده تولید خودرو مربوط به سربار است که خودروسازان باید هرچه سریع‌تر این هزینه‌ها را حذف کنند نباید این هزینه‌های بالاسری تولید خودرو را از مردم دریافت کرد.  حسینی‌کیا تصریح کرد: در وهله نخست باید اصلاح ساختار در خودروسازی‌ها صورت گیرد و پس از حذف هزینه‌های سربار، در صورتی که فروش خودرو با قیمت‌های کنونی برای خودروسازان زیان‌ده بود، قیمت‌ها افزایش یابد.  نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزارت صمت باید هرچه سریع‌تر اصلاح ساختار خودروسازان را در دستورکار قرار دهد، ادامه داد: افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو پیش از اعلام شفاف هزینه‌های تمام شده تولید منطقی نیست.

منبع: خانه ملت


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین