جمعه 10 فروردين 1403-15:54 شمسی /3/29/2024 3:54:02 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:26217
  • زمان انتشار:يکشنبه 30 آبان 1400-21:1
در دیدار وزیر راه و شهرسازی با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان مطرح شد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به صادرات خودروهای ایرانی به جمهوری آذربایجان گفت: ایران‌خودرو آمادگی دارد که ۳۰ درصد از قطعات خودروهای صادر شده به آذربایجان را در این کشور تولید کرده و صادرات محصولات نیز از سایت نفت‌چاله به کشورهای حوزه CIS انجام شود.
تولید ایران خودرو در سایت آذربایجان به ماهانه ۴۰۰ دستگاه خواهد رسید

به گزارش خودرونامه، رستم قاسمی در نشست با شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان و رییس آذری کمیسیون دولتی همکاری های اقتصادی، تجاری و فرهنگی جمهوری آذربایجان و ایران که در راس هیاتی به ایران سفر کرده، افزود: خوشبختانه تجارت بین دو کشور در این زمینه افزایش قابل توجهی داشته و به زودی تولید سایت ایران خودرو در این کشور به روزانه ۲۰ دستگاه و در مجموع ماهانه به ۴۰۰ دستگاه خودرو خواهد رسید. 
وی با اشاره به تمایل ایران برای توسعه بخش خودروسازی آذربایجان افزود: ایران و آذربایجان می‌توانند با همکاری یکدیگر خودروی مشترک تولید کرده و آن را به کشورهای همسایه صادر کنند. همچنین با توجه به صنایع توانمند ایران، ایران‌خودرو آمادگی دارد مدل‌های متنوع‌تری از خودرو از جمله کامیون و اتوبوس را به آذربایجان صادر کند.
قاسمی با اشاره به برگزاری نشست‌های خصوصی میان دو طرف گفت: در این نشست‌ها برای حل مشکلات حمل‌ونقل از جمله عوارض مذاکره خواهد شد. جریان ترانزیت بین دو کشور در گذشته روان و ساده بوده و ان‌شاءالله در آینده نیز به همین شکل خواهد بود.
وی با بیان این‌که موضوعات مختلفی که می‌تواند منافع دو ملت را تامین کند، مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت، افزود: احداث پل ماشین‌رو بر روی رودخانه مرزی بین دو کشور، احداث خط آهن رشت-آستارا که از اهمیت زیادی برای دو کشور برخوردار است، تکمیل ترمینال احداث شده در آستارا توسط جمهوری آذربایجان، فعال‌سازی قطار مسافری نخجوان-مشهد، توسعه همکاری حمل‌ونقلی و ترانزیت جاده‌ای بین دو کشور و افزایش تردد ناوگان باری دو کشور از جمله مسایلی است که در این سفر مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.
قاسمی در این نشست با اشاره به این‌که ایران با کشور دوست و برادر، آذربایجان مشترکات فراوانی دارد و این دو کشور با یکدیگر یک خانواده را تشکیل می‌دهند، گفت: امیدوارم در این سفر موانع موجود بر سر روابط دو کشور برطرف شده و بتوانیم در حوزه اقتصادی همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشیم.
وی افزود: با توجه به تمایل دو کشور برای گسترش تجارت، توانمندی ایران و اتصالات جمهوری آذربایجان، می‌توان سطح روابط تجاری دو کشور را افزایش داد و این اراده در مقامات بالای دو کشور وجود دارد.

قاسمی ادامه داد: روابط ایران و آذربایجان همواره برادرانه بوده، خواهد بود و گسترش خواهد یافت. سفر معاون محترم نخست وزیر جمهوری آذربایجان به ایران نیز موید همین موضوع است.
به گفته وی، در این نشست‌ها موضوعات مختلف مورد بحث و مذاکره قرار گرفته و برای امضا در نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور آماده خواهد شد. 
گفتنی است، شاهین مصطفی‌اف، معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان و رییس آذری کمیسیون دولتی همکاری‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی جمهوری آذربایجان و ایران که در راس هیاتی به ایران سفر کرده است، با حضور در ساختمان دادمان با رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و رییس ایرانی این کمیسیون، معاونان وی و‌ مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو دیدار و گفت‌وگو کرد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین