جمعه 10 فروردين 1403-5:46 شمسی /3/29/2024 5:46:55 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:25927
  • زمان انتشار:جمعه 30 مهر 1400-16:12
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو کشور مطرح كرد

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو کشور با اشاره به پروژه تولید خودروی تارا اتوماتیك، ابراز امیدواری كرد كه در آینده این خودرو یكی از محصولات موفق، با كیفیت و مناسب نه تنها در ایران، بلكه در منطقه و كشورهای هدف صادرات برای ایران باشد.
افق روشن  تارا اتوماتیك برای  صادرات

به گزارش خودرونامه، آرش محبی نژاد طراحی خودروی تارا را برگرفته از اسطوره ها و معیارهای ایرانی دانست و عنوان كرد: طرح جلوی خودرو برگرفته از یوزپلنگ ایرانی است و طرح چراغ پشت و به ویژه طراحی خارجی زیبای این خودرو، موجب شده تا این محصول از طراحی های موفق در خودروهای ایرانی به شمار رود.

وی تولید تارا اتوماتیك را موجب تبلور خودباوری و تبدیل تهدید به فرصت دانست و گفت: با حركت بر روی همین مدار می توان اقدامات بزرگ‌تری انجام داد و مسیر ایران خودرو و زنجیره تامینش را عوض كرد. هم چنین این خودروساز می تواند ذائقه مردم را با ارایه خودروهای جدید و به روز، تغییر دهد.

محبی نژاد در ادامه با بیان این‌كه خودروی تارا نقطه عطفی در صنعت خودروسازی كشور و به خصوص در ایران‌خودرو بوده و مصداق بارز تبدیل یك تهدید جدی و اساسی به فرصتی باور نكردنی است، بیان كرد: با بدعهدی شریک خارجی و ترك کردن ایران، پروژه پژو 301 معطل ماند اما با آغاز پروژه تولید خودروی تارا، این حجم بالای سرمایه گذاری بلا استفاده صنعت خودرو شامل قطعه سازان و به خصوص قطعه سازان خصوصی و نیز خود ایران خودرو، دوباره به كار گرفته شد و بسیاری از خطوط تولیدی در خدمت تولید این محصول قرار گرفت.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو کشور در ادامه تصریح كرد: در شرایطی كه تحریم ها موجب حاكم شدن جو نا امیدی بر صنعت خودروسازی و جامعه شده بود، خودروی تارا با همت و مشاركت بی بدیل و استثنایی میان قطعه سازان و خودروسازان متولد شد.

وی با اشاره به نقش تولید تارا در حفظ اشتغال، خاطرنشان كرد: بعد از اعمال تحریم ها و در زمانی كه شاهد افول تیراژ تولید صنعت خودروسازی و قطعه سازی بودیم، از حدود 550 هزار نفر شاغلین مستقیم زنجیره تامین خودروسازی، حدود 130 هزار نفر تعدیل و حدود 180 هزار نفر تعلیق شدند. اما با انجام پروژه های جدید و از جمله خودروی تارا، این افراد به كار خود بازگشته اند. در واقع تولید خودروی تارا به خصوص در شركت های قطعه سازی موجب شد تا بخشی از نیروهایی كه بیكار شده بودند دوباره به كار برگردند.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین