پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403-0:29 شمسی /4/25/2024 12:29:24 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:25887
  • زمان انتشار:يکشنبه 25 مهر 1400-21:19
خودروسازان امسال کمی بیش از یک میلیون تیراژ خواهند داشت

در حالی که طبق برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت قبل قرار بود امسال یک میلیون و 250 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شود، وزیر صمت اعلام کرد تولید امسال خودروسازان کمی بیش از یک میلیون دستگاه خواهد بود.  
برنامه تولید خودرو آب رفت

به گزارش خبرنگار خودرونامه، وزارت صمت دولت قبل در برنامه ریزی امسال خود تیراژ یک میلیون و 250 هزار دستگاهی را برای صنعت خودرو در نظر گرفت که در مقایسه با سال 99 رشد قابل توجهی را در بر می گرفت.

با این حال روند تولید خودروسازان نشان می دهد آنها توان دستیابی به این تیراژ را ندارند، چه آنکه همین حالا نیز از برنامه عقب مانده اند. در حال حاضر بیش از 140 هزار دستگاه محصول ناقص در پارکینگ خودروسازان خاک می خورد که به دلیل کسری قطعه امکان تجاری سازی ندارند. تحریم و کمبود نقدینگی نیز اجازه نمی دهد چرخ های تولید با سرعتی مناسب بچرخد، ضمن آنکه بحران ریزتراشه ها نیز قوز بالای قوز شده است.

طبق آمار وزارت صمت، تولید خودرو در نیمه نخست امسال به 500 هزار دستگاه نیز نرسیده است، بنابراین اگر قرار باشد در نیمه دوم سال نیز همین تعداد یا کمی بیشتر به تولید برسد، رقم کل چیزی حدود یک میلیون دستگاه خواهد بود. حال به نظر می رسد وزیر صمت نیز متوجه چالش های موجود بر سر راه خودروسازان شده و برنامه تولید را تغییر داده است. با توجه به گفته رضا فاطمی امین مبنی بر اینکه تولید خودرو امسال 100 هزار دستگاه نسبت به 99 افزایش خواهد داشت، عملا وزارت صمت حدود 150 هزار دستگاه از برنامه قبلی عقب نشینی کرده است.  


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین