پنجشنبه 9 فروردين 1403-22:38 شمسی /3/28/2024 10:38:10 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:25006
  • زمان انتشار:دوشنبه 21 تير 1400-12:13
محصولات ایران خودرو در آستانه صادرات به کشور روسیه

سفیر ایران در کشور روسیه با بیان این‌که وضعیت خودروسازی ایران به ویژه ایران خودرو همواره رو به رشد بوده، عنوان کرد: خودروهایی که ایران خودرو تولید می کند، قابلیت عرضه به بازارهای جهانی را دارد.
سفیر ایران در روسیه: محصولات ایران خودرو قابلیت عرضه به بازارهای جهانی را دارد

به گزارش خودرونامه، کاظم جلالی، در نشست با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با موضوع بررسی اقدامات اجرایی برای ورود مجدد این خودروساز به بازار روسیه، افزود: طبق مطالعاتی که ایران‌خودرو در بازار روسیه انجام داده، محصولاتی نظیر دنا، دنا پلاس، رانا‌پلاس و خودروی تارا، ظرفیت مطرح شدن در بازار کشور روسیه را دارا هستند.
وی با بیان این‌که مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ظرف چند ماه اخیر پیگیری های جدی در زمینه صادرات محصولات این خودروساز داشته، گفت: به واسطه این پی گیری ها، سفارتخانه در این بخش فعال شده و همکاری دو سویه و مستمری میان سفارت روسیه در ایران و ایران خودرو برقرار شده است.
وی افزود: در این همکاری مشترک، موضوعاتی نظیر صادرات برخی از خودروها به کشور روسیه و تولید مشترک خودرو و نیز استفاده از ظرفیت های صادراتی قطعه سازان، به  صورت جدی دنبال می‌شود.
سفیر ایران در کشور روسیه، ابراز امیدواری کرد، همکاری های خوبی در زمینه خودرویی با کشور روسیه صورت گیرد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این نشست اظهار کرد: براساس راهبرد ترسیم شده برای صادرات محصولات، درصددیم تا علاوه بر شناسایی و توسعه بازارهای صادراتی جدید، بازارهایی که در گذشته در آنها حضور داشته ایم را نیز توسعه دهیم.
فرشاد مقیمی تصریح کرد: بر اساس بررسی ها و تحلیل های صورت گرفته، یکی از بازارهایی که می‌توان در آن به سرانجام خوبی در حوزه صادرات دست یافت، بازار کشور روسیه است؛ لذا با همکاری سفارتخانه و سفیر ایران در کشور روسیه، انگیزه تحقق این برنامه و هدف مضاعف شد. این اقدام در ابتدا با بررسی صادرات خودرو آغاز شده و در زمینه هایی مانند صادرات قطعه، موتورسیکلت و حتی خودروهای سنگین تجاری و باری نیز توسعه خواهد یافت.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای حضور ایران خودرو در نمایشگاه‌ «اینتر اتو» روسیه که در شهریور ماه امسال برپا خواهد شد، گفت: به واسطه این نمایشگاه، محصولات ایران خودرو به جامعه هدف روسیه معرفی خواهد شد و بازاریابی خوبی برای صادرات صورت خواهد گرفت.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با اشاره به حضور برندهای مختلف در بازار خودروی روسیه، ظرفیت بالای موجود در گروه صنعتی ایران خودرو را عاملی برای دستیابی به اهداف صادراتی دانست و افزود: با جدیت این خودروساز در تحقق اهداف صادراتی، در آینده‌ای نزدیک برنامه های در نظر گرفته شده تحقق خواهد یافت. 
وی خاطرنشان کرد: عملکرد ایران خودرو در مسیر تحقق منویات رهبری برای حضور در بازارهای صادراتی برای کشور افتخارآفرین خواهد بود.
گفتنی است در این نشست، گزارشی از اقدامات اجرایی صورت گرفته ایران خودرو در راستای ورود به بازار کشور روسیه و اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، ارایه شد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین